Automatisk gulvvarmestyring - hvad bruger I?

Jeg har gulvvarme i hele huset, men har endnu ikke skiftet til automatisk styring, dvs. har ikke termomotorer montering eller nogen form for styrings enhed (kan kun styres med håndkraft) . Nu skal der sættes termomotorer/termoaktuator og rumtermostater.
Jeg havde sat mig for WAVIN AHC 9000, men nu tænker om jeg skulle have DANFOSS LINK (dan denne også kan styres med en app).
Hvad har I ( dem der hargulvvarme)? Er der andre gode alternativer? Hvad virker?
Jeg har 15 kredse og skal have 2 styringsenheder (en i kælderen og en på 1. sal), så det er en ret stor udgift.
Skriv hvis I har noget at bidrage. 

Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har danfoss link og det fungere bare, bruger ikke rigtig det trådløse gulvvarme skal jo bare kører ;) Men justere da hver sommer og vinter.

Du kan få tilbud fra vvs experten og hvad de ellers hedder og få dem til at slå hinanden der sparede jeg da et par tusind :)
Wavin Sentio - op til 16 telestater. Blev valgt fordi den kan bruges offline og på LAN, da jeg ikke vil have min tlf. fyldt med apps. I nogle af rummene med flere kredse, bruger jeg to kredse pr. rumtermostat.

Min installation har en hovedboks + to udvidelsesbokse. Mener afstand/kabling mellem bokse er maks 25 m.

Jeg valgte den trådløse rumtermostat med bl.a. IR(infrarød) og fugtføler.

Software til Windows ser bestemt ikke imponerende ud, da den er designet en slags tablet med fast opløsning på skærmbilledet. Virker lidt hovsa/hurtig i designet, men fungerer ok.

Blev installeret i efteråret og er tilfreds med funktionaliteter og har ikke haft driftstop.
Det jeg er mest i tvivl om er selve styringen. Ville købe Wavin AHC 9000, men så tænkte jeg, at jeg skulle have Danfoss da den havde app. Men er app virkelig nødvendig? Hvis det hele kører, så kører det bare, er det overhovedet behov for at styre det udefra. Jeg tror min konklusion er, at der er ingen behov at styre det udefra.
Bonus spørgsmål - er der nogen der har brugt deres gulvvarmesystem med en smart home hub, som for eksempel en Homey? (Jeg ved godt, at der er en ældre tråd om smart home hub og gulvvarmestyring, men ville ikke genstarte en gammel tråd..)

Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
økonomen skrev den 24-01-2020 08:37:51

Det jeg er mest i tvivl om er selve styringen. Ville købe Wavin AHC 9000, men så tænkte jeg, at jeg skulle have Danfoss da den havde app. Men er app virkelig nødvendig? Hvis det hele kører, så kører det bare, er det overhovedet behov for at styre det udefra. Jeg tror min konklusion er, at der er ingen behov at styre det udefr
Bonus spørgsmål - er der nogen der har brugt deres gulvvarmesystem med en smart home hub, som for eksempel en Homey? (Jeg ved godt, at der er en ældre tråd om smart home hub og gulvvarmestyring, men ville ikke genstarte en gammel tråd..)

 Hej.  Vil da gerne hører om du fandt noget gulvvarme der kan kører sammen med din Homey? Står selv i samme situation, så er lidt spændt på at høre hvad der er muligt. 

Hej Ole,
Nej desværre. Jeg har installeret dog Wavin ahc 9000, og har valgt SmartThings til styring af al det andet i hjemmet. Eller begynder nu. Men det ser ikke ud til at jeg kan styre gulvvarme via af smartthings eller andet hub....

Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
Bruger Roth touchline, der kan styres via app. Har integration til home assistent
økonomen skrev den 11-11-2020 12:45:52

Hej Ole,
Nej desværre. Jeg har installeret dog Wavin ahc 9000, og har valgt SmartThings til styring af al det andet i hjemmet. Eller begynder nu. Men det ser ikke ud til at jeg kan styre gulvvarme via af smartthings eller andet hub....

Har selv en Wavin ahc 9000, som jeg gerne ville have på Smartthings. Har fundet dette fora hvor de har fået det koblet på HomeAssistent. Så tænker det er muligt..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis