Sløjfe dæmper til loftslys

Hej med jer

Jeg har købt et hus hvor der er halogenspots i alle rum, og dertil også touchdæmpere på væggene.

jeg har smidt HUE gu10’er i istedet for, men problemet opstår når man ved et uheld kommer til at dæmpe lyset lidt. Så blinker pærerne.

jeg vil helst bare sløjfe dæmperne helt, så alt mit loftslys bare altid er tændt, og så styres med app’en feks.

kan jeg det? Og så erstatte med en NIKO Fuga dæmper til hue.

jeg har vedhæftet et billede af bagsiden af en kontakterne. Det er dæmperen øverst.

Tak!!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal pærerne ikke bare have konstant spænding, så du bare skifter dæmperen ud til en afbryder til ca. 40 kr. Sidder elektronikken ikke i pæren, lige som dem fra IKEA. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Afmontere dæmper og montere en 1 +0let afbryder. Brun lus og den grå sættes i hver sin klemme i afbryder. Den skal så stå tændt hele tiden.
Den sorte afsluttes med en enkelt samlemuffe og gemmes inde bagved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den nemme måde er at flytte den grå ledning over i den fri plads ved siden af den brune, så er der spænding på hele tiden. Jeg ville skifte dæmperen ud men en enpolet afbryder og sætte en muffe på den sorte ledning og lægge den ind bag afbryderen. Det giver dig muligheden for at afbryde for spændingen, hvis du skal rode med dine spots.

fase
 Kære begge, tak for svar! Jo så simpelt tror jeg det kan løses, jeg vil bare hellere have en slags “always on” løsning hvis muligt. I ved, pludselig får ungerne slukket på kontakten og så kan pærerne ikke tændes via app længere, og vi bruger dem bl.a. til tyverisikring. 
Så køb en dækplade, de fås så de passer som en afbryder. Std. varer i Bauhaus. Så samlemuffer inde bag ved som der skrives.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du kan uden udgift af nogen art gøre det, at du flytter den grå ledning over i klemmen L ved siden af den brune, så er der konstant spænding på lampeudtagets tændledning.

fase
Sådan, tusind tak! Det fixer jeg i morgen.
@S. Fabrin  Er det ikke falsk sikkerhed ? Man tror der er afbrudt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jo, men det er jo ikke anderledes end, hvis der en fast fase, og en elektronisk afbryder er heller ikke galvanisk adskilt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis