Tips til fjernelse af pletter på terrazzo badeværelsesgulv?

Hej lav-det-selv,

Jeg har googlet lidt og er blevet i tvivl, om jeg selv kan fjerne de her pletter med noget kalkfjerner el. lign. eller om der skal en professionel nedslibning til..

Hvad synes I jeg skal gøre? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo starte med at prøve med fx citronsyre. Der findes også noget der decideret hedder terazzorens, men det består såvidt jeg husker næsten udelukkende af citronsyre, så det er nok billigere bare at gå direkte til syren. Derudover er knofedt altid godt.

Om det så kan få det helt væk er jo svært at sige, men prøv da - det er ikke helt billigt at få slebet et terrazzo gulv

Ask
Altså jeg ville nok ikek bruge saltsyre - men citronsyre er ikke særlig kraftigt.

Men du kan som sagt også få produkter specielt til terrazzo, det er bare lidt dyrere - som jeg husker det er det basalt set en svag opløsning af citronsyre der er i sådan noget
https://www.bauhaus.dk/borup-marmor-terrazzorens-500-ml


Ask
Så lille et område kan man vel godt selv slibe. Det er marmor og ikke specielt hårdt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 19-01-2020 21:00:34

Så lille et område kan man vel godt selv slibe. Det er marmor og ikke specielt hårdt.

Hej Peter, tak for svaret. Hvad grej ville du anbefale til slibning? 

 

Annonce
Prøv med en almindelig sandpapir, korn 120 eller 180, med mindre det er noget der er trængt ned i marmor'en. Jeg aner ikke hvor hårdt det cement er man blander marmor stykkerne med. Kan godt være mit råd er helt hen i vejret. Du kan ihf. ikke ødelægge noget ved at forsøge på en lille plet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du rører alm husholdningssprit op med wienerkalk til en Lind grød og sliber med en hård svamp området. Skyller efter med rent vand. Wienerkalk er Dolomiterkalk og den fineste form for slibemiddel.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis