Bosch Condens 5000 gasfyr Vil ikke starte efter slukning :-(

Hej med jer.

Mit gasfyr (Bosch Condens 5000) var sukket sent fredag da sikringerne var gået.
Jeg vippede sikringerne ind igen og alt startede tilsyneladende. men nej gasfyret er tilsyneladende ikke startet som det skal.. Den store røde markering lyser konstant men fyret tænder ikke.

Jeg opdagede først det ikke var startet ordentlig lørdag lige før jeg skulle ud af døren, og det er forsat ikke startet ordentligt og og jeg har tilsyneladende ikke nogen manual til fyret. Så hvordan genstarter jeg fyret korrekt?

Jeg har checket der er vandtryk på anlæget og her er de ringen problemer. j har slukket og genstartet på kontrakten på selve fyret, men intet har tilsyneladende den rette virkning.

Gode råd modtages omkring genstarten af fyret...

Fyret er kun omkring 3 år gammelt, så der burde ikke være problemer med det allerede.


MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fyret m den røde lampe lysende.


MVH Njord
Der er tryk på anlægget.

Gode råd vedr opstart modtages meget gerne.. 

MVH Njord
Hej Njord
Er det normalt den lyser rødt? Har du prøvet et reset? Der findes en fejlkodetabel i bruger vejl.
Denne kan vist også bruges. LINK


 

Nu lyser den konstant (slukker dog lige i opstartsfasen).. normalt mener jeg kun det er når fyret brænder den lyser.....

MVH Njord
Annonce
Tror jeg fik styr på fyret.... Eller rettere på fejlen, for det ser ud som om det faktisk kun har været pumpen der var blevet slukket for :-( Kontakten til pumpen sidder ret gemt men var slukket.. Så alt tyder på det er synderen :-) Følger lige op i morgen omkring det.

Tak for hjælpen.


MVH Njord
ØV Øv, der er fortsat ikke rigtig noget varme på gulvvarmen... men der er varmt vand.

Jeg har prøvet at liste alle menuerne med deres output:

i1: 202
i2: 273
i3: 14,1 kw
i4: 14,0 kw
i7: 47*
i8: 0,0 ya
i9: 30,0*
i12: 56*
i13: 59,5*
i15: 7,0*
i16: 41%
i17: 0
i18: 0,0 hz / 68,3 hz
i20: 602
i21: 3,1
i22: 534
i23: 2

Koden i1: 202 betyder "202 O Taktspærre aktiv: Tidsintervallet for gentilkobling af brænderen er ikke nået endnu ( servicefunktion 2.3b, side 28). " iflg manualen.
Men hvad detyder det så??

Alt i alt betyder det bare jeg ikke har nogen ide om hvad der er galt og hvordan det kan fixes....
Jeg håber på at der er nogen der har et godt bud på det, inden jeg må tilkalde en gasfyrs montør ;-)

MVH Njord
  .

MVH Njord
jeg har et fyr magen til dit, har dog ikke oplevet problemer, men du skriver der var slukket til pumpen, hvordan gør man det, og er det noget du selv har gjort? på min skruer jeg bare ned for varmen, så slukker pumpen selv. 
Cirkulationspumpen var blevet slået fra. Det er nok katten der har væltet en list, i hvertfald så det ud til at kunne være sådan.
Fyret kører, der er varmt vand og også noget varme på radiatorerne. Men ikke sådan fuldkraft....
Gulvvarmen er kold all over.... og det har jeg ikke oplevet før.
Cirkulationspumpen viser nogle tal osv men om den reelt kører kan jeg være i tvivl om... jeg gætter på det også er en ca 3 år gammel Grundfoss pumpe, der er sat ind samtidigt som gasfyret.

Disse ting er lavet før jeg købte huset, så kender ikke rigtigt. Over til historikken....

Jeg må prøve at få styr på om cirkulationspumpen reelt kører... blot lidt svært da den jo er indpakket i EPS....

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis