Hvordan fjernes melamin på køkkenlåger

Hej alle,

Er der nogen der ved om det er muligt at fjerne melamin fra køkkenlåger og i så fald hvordan?

Jeg har nemlig nogle låger hvor melaminen har løsnet sig nogle steder og tænker derfor jeg jeg vil fjerne alt melaminen på alle låger for efterfølgende sprøjtemale lågerne.

Umiddelbart var ideen at varme melaminen/limen op med en Varmepistol så man nemmere kan løsne det melamin der sidder fast.
Men er i tvivl om det er nu også er til at gøre uden stor besvær.

Jeg hører gerne hvis i har erfaring med dette eller noget lignede :-)

På forhånd tak.

Vh. Morten.

Vh. Morten
Hej alle, Er der nogen der ved om det er muligt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner mere plastfolie. Melamin er slet ikke så fleksibelt eller bøjeligt og også tykkere end det man kan se på billederne.
Vores køkken er fra 1981 og vi har skiftet låger og greb 2 gange siden. Korpus fejler ikke noget.
Vi har haft noget melamin nederst på køkkenlågen under vasken, hvor melaminen støder på bøgetræskanten. Det er ligesom om spånpladen har været våd og svulmer op. Ikke meget, men det ses. Her har jeg slebet ned , pillet lidt spånplade ud, spartlet og spraymalet . Det blev næsten usynligt.
ingeborg

Når lysten driver værket
Jeg har haft en fyldningslåge i hænderne af mdf. Her havde folien løsnet sig.  Jeg kunne meget let fjerne hele folien, næsten i ét stykke.
Jeg vil sige du har rimelige chancer, men det finder du jo hurtigt ud af 😉

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også