opvaskemaskine beskidt

Min 4 år gamle BOSCH opvasker efterlader ind imellem skidt i maskinen og på servicet.Sien i bunden renser jeg hver uge.Men der er meget klamt/fedtet i hullet hvor den sidder.

Nu har jeg yderligere fjernet indmad i maskinen og der sidder meget skidt bag vandføringsdimsen (se billede)samt også oppe i hjørnerne samt på kurvene.

Jeg har haft maskinen ude for at se om afløbsslangen er stoppet. det var den ikke.

kan det være afløbspumpe der er stoppet?

Katmus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt om der er urenheder i dine spulearme - måske er nogle af hullerne (dyserne)  der er stoppede.
Det er også en god ide et par gange om året at give maskinen en gang "maskinrens".

Søren O
Ja spulearme er tjekket.

Jeg er mere chokeret over alt det skidt der kan gemme sig bag vandføringsdims der går fra bund til top.
Samt i hjørner og kanter.
Måske skulle man ofre lidt mere på en ny maskine næste gang og ikke købe de billigste modeller?
Eller er de alle konstrueret ens?

Nu har jeg spulet maskinen ren indvendig med haveslange og tørret resten væk.
Så prøver jeg og ser om det hjælper.
Pumpen pumper jo fint vandet ud, så der er nok ikke noget galt med den.

Katmus
"Maskinrens" er et produkt der bruget til rensning af opvaskeren. Det skal køres som et almindeligt vaskeprogram, men med tom maskine. Det står sammen med opvasketabs og afspændingssalt i supermarkedet.

Søren O
jeg prøver maskinrens næste gang jeg handler... tak.
har kørt flere gange med citronsyre.
Men maskinrens kan måske noget mere.

Katmus
Maskinrens skal din maskine have en gang om måneden. Det samme med din vaskemaskine.
PS Audis den billige er god nok.

 

Annonce
Audi's?

min vaskemaskine er også 4 år.
Men den har nu aldrig fejlet noget.

Men jeg har heller ikke kalk i vandet... hårhhed 9 ca.

Katmus
Aldi sku der stå. Maskiner fejler ikke noget selvom de bliver gjort rene.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis