Isolering og garage med radiator fra 70erne

Hej med jer.
Lige rundt om hjørnet overtager vi et hus fra midt 70erne. Til huset er der opført en opmuret garage på små 26 kvm, som er opdelt som 18 / 8 kvm, hvor 'værkstedet' er adskilt fra selve garagen vi en oomuret væg.

Jeg kan se i de gamle byggetilladelser, at hele garagen er opført med 30 cm hulmur. (isolering), og at dækket er bygge på 200mm sand, pkatøstfplie og så 100mm beton.

Jegundrer mig dog lidt over at der er en radiator I selve værkstedet, og der må givet være ført varmerør fra huset til garagen.

Da vi ikke skal bruge garagen til bil, men mere som en form for kreativ/sjov og balladerum, er jeg lidt usikker på om terrændækket er isoleret godt nok til opvarmning.

Er det normal med den type installationer - og er der noget i tænker jeg bør være opmærksom på hvis jeg ønsker at benytte garagen til ovenstående formål?

Jeg er klar over at arealet ikke er registreret som beboelse, og ønsker egentligt heller ikke at benytte sådan.

I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er sikker på, at der ikke skal stå en bil:
vælt skillevæggen.
udlæg fugtspærre på gulvet og læg lave strøer ud, 15-20 mm. Læg trægulv af trykkede brædder, høvlet. Feks høvlede 22x95 mm forskallinger. Sørg for rigtig god isolering af lofter. Læg samtidig al el om. Skift den gamle radiator ud med en konvektorradiator.
gpd fornøjelse.

 

Hej Uldal. Tak for svaret. :-)

Det giver god mening, troede bare der skulle være et eller andet isolerende under gulvet for ikke at der opstod en eller anden kuldebro.

Der er ligeledes el-port I garagen, som måske skal fjernes.

Når vi overtager huset her om 14 dage, tjekker jeg lige isolering ift. tag/loft.

I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
Man må aldrig bruge trykkede brædder inde, da de afgiver giftige dampe.
Så jeg ville bruge en anden type brædder...

Bjarne
Undskyld jeg glemte IKKE trykkede, beklager. Jeg har lavet en garage om til bryggers og lukket porthullet, med et træskelet, isoleeing, dampspærre og gips. Udvendig beklædning er Ivarplank i sort. Jeg har monteret en dør med glas i. Det funker efter 8 år perfekt.

 

Jeg kunne tidligere læse mig til at jeg skal holde mig væk fra trykket træ til indendørs brug. Men faktisk en super god idé med træskellet. Havde egentligt kun vendt mursten I hovedet. 😁
Det virker som en nem og fin løsning.

I en brandert kom jeg til at købe en kolonihave med verdens mest ramponerede træhus...og jeg aner ikke hvad jeg skal med det!
Ja, og så kan du fortryde senere og pille det hele op. Hvis du vil have en smule lyd- og isoleringskomfort, så køb styroporplader i samme højde som strøerne og læg dem på betonen. Plasten mellem strø og gulvbrædder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis