Gulvvarme på større areal

Hej lav-det-selv forum,

Jeg står og skal renovere et hus og har planer om et større køkken/stue-alrum på 60-70m2, og kunne godt tænke mig gulvvarme.
Da det er et hus fra 60'erne og lofthøjden ikke er meget mere end 2.3 m, tænker jeg bruge Uponor Siccus 12 systemet, som max vil kræve 15 mm i højden.
Systemet nævner dog kredslængder på max. 70 m, så denne stue vil kræve 7-8 kredse at dække fuldt ud. Indreguleringen vil blive håndteret automatisk af Uponor Smatrix controlleren.
Jeg har en forestilling om at alle disse kredse skal tilsluttes én termostat, som placeres omkring midten af rummet.

Kan I se nogle problemer i denne opsætning? Er det et for stort areal at opvarme på én gang og kun med én termostat?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ordentlig isolering under dit nuværende gulv? For mig lyder det som det rigtige ville være at brække op, grave ud, og ny isolering og nyt gulv. Så kan du bruge standard 20 mm. rør som dækker et langt større areal.

Søren O
Tak for svarene. Lidt mere info omkring gulvet: Gulvet er af 20 cm armeret gasbeton (Siporex) med 2 cm klaplag over en isoleret kælder med i forvejen gulvvarme.
Ja så er det jo en helt anden sag end min fantasi i første omgang kunne præstere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er ingen problemer i at lade en termostat styre alle kredsene.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis