Tilslutning af induktionskogeplade

Hej lds

Må jeg selv tilslutte denne plade Siemens eh651feb1e og hvilken af tilslutningsmulighederne skal jeg vælge? Jeg har i forevejen en keramisk plade så jeg går bare ud fra at ledningerne skal i, samme steder som de gamlevh
Mikkel.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vælge tilslutningen med to faser, nul og jord(PE). det er den der er vist længst til højre i figur 6. Vær opmærksom på at de to klemmer mærket N, skal forbindes sammen. det er lettest i klemmekassen i kogepladen.

fase
Du skal ikke gøre som Fabrin skriver MEN præcis som han mener   Forklaringen han giver er vist til venstre.
Det var måske ikke helt fair men jeg kunne ikke lade den ligge her Fredag aften.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak skal I have.
Ja, jeg mente nu også det var den til venstre jeg skulle bruge. Jeg har dog i mellemtiden bestilt en elektriker til at gøre jobbet. Så er jeg sikker på det bliver gjort helt efter bogen. Tak for svarene alligevel ; ) 
Ja Men det skal du selvfølgelig også gøre i den anden ende"....... der hvor  kablet kommer fra, 
Tak mfrost! Altså samle blå og grå som "Nul" i automatsikringen i målerskabet.
SteenJak skrev den 30-01-2020 15:24:30

Tak mfrost! Altså samle blå og grå som "Nul" i automatsikringen i målerskabet.

 I automatsikringen i målerskabet? Nej, absolut ikke. Du skal ikke ændre noget som helst i automatsikringens tilslutninger. Den blå og grå fra klemmerne i kogepladen skal samles til nul (lyseblå) i tilslutningen til kogepladen i væggen. 


fase
Hej S. Fabrin - så får jeg lagt en fase (grå) sammen med nul (blå) ledningen?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis