Billig bordrundsav

Jeg skal have mig en bordrundsav, men vil helst ikke ofre mere end enten den i biltema eller hos Harald Nyborg koster.
Hvilken af de to ville I vælge og hvorfor?

Den skal bare bruges til hobbybrug/husistandsættelse så vil ikke ofre det store og kan ikke rigtig finde noget brugt.

https://www.biltema.dk/varktoj/stationare-maskiner/snedkerimaskiner/bordrundsav-1500-w-2000018817

https://www.harald-nyborg.dk/produkt/scheppach-bordrundsav-2000w

Mvh
Allan 

Allan
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det mig ville jeg tage ud at kikke, det er altid rart at se tingene i virkeligheden.
Biltemas model, ser ud til at have længere skinne til landet, så det kan flyttes længere ud, end den fra HN.
Biltemas har så en lidt svagere motor (sikkert ikke noget problem)

Har du overvejet en vendesav, så har du både bordrundsav. og kapsav i en, som denne her fra HN (kender ikke saven) Link
Mitsutomo kap- og gerings-/bordrundsav

Vi prøver igen, i morgen --
Alt det Scheppach værktøj jeg har er jeg super glad for, jeg kender dog ikke deres bordrundsav.

Jeg har faktisk vendesaven som Jens nævner, den er faktisk ret smart og det tager under et minut og lave fra kapsav til bordsav eller omvendt.
Den mangler dog det udtræk som mange kap gerings save har.

Jeg har allerede en Metabo kap/gering Sav, så kombisaven behøver jeg ikke. Har ikke kunne finde en HN hvor de har saven stående så man kan pille.

Planen er at køre til Glostrup, der er begge forretninger.
Men er der nogen der har erfaring med en af dem?

Allan 

Allan
Synes også du skal kikke på denne her Black & Decker, billigst i Føtex. Link
De har den også i Bauhaus,de har den måske stående fremme. men her koster den 600 kr mere, men du kan jo bruge deres prisgaranti  
Den ser ud til at have et rigtig godt land, som er styret i begge sider, og netop et godt og stabilt land, er vigtigt på en rundsav.
BLACK+DECKER bordrundsav

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens. Den ser fin ud den B&D sav. Kan se at den kun kan save 305mm, nogen der ved om det er det samme for de to andre save? 

Allan
Annonce
Synes det lyder mærkeligt med de 305mm, da bordet kan skydes ud til højre.
Link til manual Manual til bordsav, men der er ingen mål opgivet i den.
Saven kan findes på Black&deckers hjemmeside ved at søge på bordsav Link
Men der skriver de godt nok også 305mm, de burde jo vide det.
Jeg kender ingen af savene (har dog set Scheppach udstillet hos HN), men når der tales om hvor brede emner der skal skæres, så bemærker jeg, at på Scheppach saven kan det medfølgende land tilsyneladende ikke bruges på sidebordene. Det giver jo også en noget begrænset bredde. Jeg har set i brugsanvisningen til den, og der er ikke beskrevet, hvorledes man evt. skulle kunne få landet fastgjort på sidebordet, da der ikke er nogen fastgørelsesskinne. Der kan man på saven fra Biltema se, at er der også fastgørelsesskinne på sidebordet, så den må umiddelbart kunne lave bredere snit.
På scheppach saven kan man selvfølgelig sætte et manuelt land fast, men altså ikke det medfølgende. 

Kurt B. Andersen
Landet er de billige saves akilleshæl.
Så hvis du ikke vil ofre flere penge på en større god sav, må du "nøjes" med hvad den billige tilbyder.
Når det så er sagt, så vil jeg sige at når du har arbejdet lidt med en billig sav, så begynder du at forbedre den (og dermed ofre penge) på de ting irriterer dig ved saven.
Sådan gik det for mig da jeg købte en billig sav fra Harald... inden jeg fik set mig om, så havde jeg brugt flere penge på ombygninger, end på selve saven  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Var i Bauhaus i dag, så jeg kikkede lige B&D saven, når landet er helt ude, kan den tage 65 cm
Den stod i en meters højde, så fik ikke et ret godt billede..
Kan se de har samlet landet forkert skruerne vender ind ad, landet virker samtidig som en bordforlænger, da landet er i vinkel, så der er understøtning helt ude.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-01-2020 17:18:51

Var i Bauhaus i dag, så jeg kikkede lige B&D saven, når landet er helt ude, kan den tage 65 cm
Den stod i en meters højde, så fik ikke et ret godt billede..
Kan se de har samlet landet forkert skruerne vender ind ad, landet virker samtidig som en bordforlænger, da landet er i vinkel, så der er understøtning helt ude.

 Hej Jens

Super, mange tak for info. 65 cm er nok til det jeg skal bruge den til.

Allan

Allan
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis