Underlag til Vinylgulv

Hej alle.

Jeg skal lave nyt køkken, og samtidig lægge nyt gulv i køkken, stue og spisestue. Vores hus er GAMMELT, 1880, renoveret i 1976. knap 2 meter til loftet og det sædvanlige betongulv(sikkert ikke isoleret. opvarmning, brændeovn/pilleovn. 110 kvm(70 stue/40 ovenpå)
Jeg kommer ikke til at grave ud og efterisolere gulvet, og jeg kan, pga højden, ikke lægge strøer med isolering under.

Mit spørgsmål. Jeg kigger på enten:

1. Novego vinyl(vandfast og 30 års slidgaranti)
2. Wicanders Authentica(kork i mellemlag og 25 års slidgaranti)

Derudover vil jeg gerne lægge det absolut bedste underlag som kan modvirke kulden fra beton så godt som muligt,feks ved et komplet korkunderlag på 3-4 mm eller andet.

Er det en "god" løsning, eller er der andre og bedre muligheder på gulvet? Fliser vil blive for koldt, for sten føles næsten altid koldt når der ikke er gulvvarme.

Jeg er med på at det ville være optimalt at grave ud osv, men det kommer ikke til at ske, så jeg vil bare sikre mig det "varmeste" alternativt når det ikke er sket og der heller ikke er gulvvarme(huset har intet rørføring til andet end vand og intet fyr der kan klare det heller. En luft til luft har også været vendt kort, men med under to meter til loftet vil indedelen fylde urimeligt meget. 
Vi fyere med alm brændeovn nu, og dermed elevator temperatur, men påtænker at købe en hybrid fra Aduro, og dermed kunne holde en mere konstant temperatur det meste af døgnet, og dermed undgå at for meget kulde slipper op gennem gulvet.

Vil rigtigt gerne høre jeres forslag, for med alt den nye teknologi forestiller jeg mig at der er mange meninger.
PFT:-) H.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pacman9111, 

Hvad endte du med at vælge af gulv og er du tilfreds? 
Jeg valgte Timberman vinyl, men de ujævnheder jeg har i gulvet kan det ikke klare og er derfor knækket mange steder, så jeg skal have skiftet igen, desværre. Ikke mere vinyl, nu køber jeg et reelt trægulv der kan klare ujævnheder. 
Sådan ser det ud efter 5 år
Hvis bulerne er så store er det tvivlsomt der findes et gulv der kan absorbere det. Stort set alle producenter har krav til hvor lige undergulvet skal være, har du overvejet at gøre noget ved den del?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja det er rigtigt. Så store er de nu ikke, men jeg lavede en fejl og brugte ikke Timberman lux undergulv, og det mener Timberman er det der gør det. I og med det er plastik(vinyl) så kan det ikke tåle ret store udsving, og hvis jeg kigger tilbage, så lå mit tidligere clickgulv i mange år på et endnu mere ujævnt gulv uden at gå i stykker. Så da vi fik lagt dette, havde vi lige fået støbt helt nyt gulv som netop tog de kæmpe udsving der var, men vi fik ikke lagt selvnivellerende top på, da vi kun har 2 meter til loft betyder hver en cm noget, så vi undgik det.
Så ja der er helt sikkert ting vi selv kunne have gjort bedre. 
Annonce
Man kunne jo også "gå nedad" ved at fjerne de værste toppe med vinkelsliber + diamantkop 😉

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kunne nok opnå en del mere planhed på gulvet, hvis du køre over det med en betonsliber, så du får fjernet høje punkter og skarpe kanter, og skulle der være større lunker kan de jo ret nemt spartles ud.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også