Adapter til 18mm indvendig gevind.

I forbindelse med installation af en bordopvaskemaskine skal jeg bruge en adapter/fitting, som passer til min Børma vandhane, der har 18mm indvendig gevind, i den ene ende, og tilslutningen med rørene fra opvaskemaskine, som har 1/2" udvendig gevind, i den anden ende. Jeg har spurgt i min lokale Silvan og de havde en masse adaptere i forskellige størrelser, men ingen som passer til 18mm indvendig. Den ansatte anbefalede mig at søge på nettet, men jeg kan simpelt hen ikke finde noget. Er der nogen her, som ved om der overhovedet findes adaptere til 18mm indvendig gevind, og i så fald hvor sådan én kan købes?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tænker at det er  alm 3/8 rør gevind du har på din hane det svare til ca 17-18 mm  feks sådan en her. Den fås i 3/8-3/4                                                                                                     
Tak for svar begge to.

Desværre er mit problem ikke løst.

Jensen: Jeg prøvede at købe et overgangsstykke 3/8" invendig til 1/2" udvendig, men den passede hverken til min vandhane eller til den "combihane" jeg prøver at få til at passe på hanen. Det er ikke et 3/8" gevind, det er et 18mm gevind...

kovas: Det produkt du linker til har et 18mm udvendig gevind, men jeg skal bruge noget med et 18mm invendig gevind, så det passer til min hanes udvendige gevind.

Gevindet skal være som det på denne luftblander, der også er fra Børma, ligesom mit armatur.

Desværre har jeg ikke kunne finde overgangsstykker af nogen art, som har et 18mm INDVENDIG gevind.

Begynder at tro det ikke findes...
Du kan bruge den Kovas linker til..
Sammen med denne her Link så er du ovre i ½" gevind
(du skal måske have et par ekstra pakninger i, hvis adapteren fra M22 til ½" er for dyb)


Vi prøver igen, i morgen --
Kan du ikke enten linke til din hane eller poste et billed. De børma jeg umiddelbart finder, der har luftblanderen udvendig gevind dvs der er indvendig gevind i hanen. der ville det passe det som jeg har linket til og som jens viser.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Vedhæftede filer:
Sådan ser hanen ud (uden luftblander). Som du kan se er det udvendigt gevind.
Det er denne her fra Børmas hjemmeside.
Så burde de her passe, fra Ebay Link


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis