Køleskab reagerer underligt efter strøm er taget

Jeg skulle lave noget el, i huset den anden dag på badeværelset så jeg tog og slukkede hele el-tavlen for at være sikker. Derefter tændte jeg det igen. Næste morgen da jeg skulle have min yoghurt i køleskabet var den varm og køleskabet kørte ikke. Efterfølgende slukkede jeg strømmen igen og tændte det igen, så stod temperaturen konstant på 8 grader og blinkede. Jeg kunne ikke få lov til at skifte temperaturen, efter lidt tid tjekkede jeg temperaturen i køleskabet den stod på 1 grad, så den har forsøgt at køle det helt ned. Så tog jeg strømmen igen og fik startet køleskabet op igen. Så stod den på 5 grader og kunne igen ikke skifte temperaturen på køleskabet, der skete ingenting. Tog derefter strømmen igen og den gjorde det samme. Jeg tog derefter strømmen igen og så kom det op at køre og jeg kunne høre den begyndte og køle, det gjorde den nemlig ikke før. Problemet er jeg har oplevet det her 1 gang før hvor jeg også tog strømmen på el tavlen. Så er lidt nervøs for det sker igen, er det noget i har hørt om eller siger det jer noget?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad model skab snakker vi om
som jeg lige hkan huske så mener jeg at et blinkende 8 tal plejer at være en blæser der svigte så starter skabet nemlig ikke .Det plejer at være blæser ved kompr der kommer til og gå træg .Det kunne dog også godt være en print fejl på inverter til kompr så starter kompr og blæser ikke og kan give et fejl 8
Efter jeg lavede indlægget i forgårs har det kørt lige siden. Men da jeg imorges stod op og åbnede det, kølede det ikke og det var varmt indvendigt og den stod og blinkede med 5 tallet i temperaturen. uden jeg har taget strømmen, tænker du så det er færdigt?
muligvis en afrm føler eller et vml der er der er gået til .Det giver også god mening med at der har været en blæser der er blokkeret pga det ikke har afrm .tager hylderne ud af det tag bagpladen ud i bunden .bagved sidder køleenheden-vml-afrm føler og en blæser .prøv og tage et billede af det så kigger jeg lige på det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis