Skift skyde lys dæmper med alm afbryder, kospodance

Hej, jeg har skiftet min lysdæmper ud med en alm kospondance afbryder. I den anden ende sidder en dobbelt afbryder med kospondance og fjederklik.
Når den dobbelte er i en position uden fjeder så virker tænd og sluk på den nye afbryder, tager man så anden position så er den nye afbryder med konstant strøm i begge positioner. Hvad gør jeg forkert? Om jeg får kip tryk eller ej er jeg som sådan ligeglad med. 
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med almindelig korrespondance skal der ikke bruges fjeder.

Hvad du gør forkert? Ja, du har jo ikke forbundet det korrekt  
Tag et billede af tilslutningerne ved begge afbrydere - så er det lettere at se, hvad der er galt.
Ser frem til billeder.
Men det er sikkert fasen der sidder forkert ved den dobbelte. Når der skal være impuls kan fasen ( ofte brun ) sidde i midten.Det skal den ikke ved korrespondance her skal ledningen som du brugte til impuls sidde. Denne impuls ledning skal så i klemmen mrk.rød i den anden ende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dette er den nye afbryder
Den gamle med dobbelt afbryder
Den  korrespondance som du kalder ny afbryder er tilsyneladende monteret rigtig under forudsætning at det er sort ledning der er tændledning til lampe.
I den anden kommer der en lille brun stump ( lus ) nede fra stikkontakt den skal blive hvor den er, men den næste lille brune lus skal flyttes en helt ud til venstre sammen med den sorte som den sidder sammen med. ( den sorte kommer tilsyneladende helt oppe fra hvor den også sidder med en brun.
Så skal den grå i dobbelt afbryder flyttes ned i midten nederst.
Hvis det ikke virker skal sort og grå byttes om i begge ender.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så fik strømmen til køleskabet 
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis