230V Opvaskemaskine til AUTOMATSIKRING 16A 3P+N?

Hej

Jeg har sådan en :
AUTOMATSIKRING 16A 3P+N (Til komfur)
Siddende I min tavle

Er det lovligt at trække en nye 3 x 1,5 mm² fra AUTOMATSIKRING 16A 3P+N ud til min 230V Opvaskemaskine?

På forhånd tak for hjælpen 😊

Hilsen Martin


Går og roder med lidt af hver : -)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke umiddelbart lige til at svare på da udregningen for kabel kvadrat er blevet noget mere komplet end den var tidligere, da der nu skal tages højde for føringsveje køleforhold o.a. Men du skal nok som min op i 2,5 mm2, med mindre du har ekseprionelt gode forhold hos dig, og her tænker jeg på en føringsvej der er kort, kablet ligge alene, går ikke gennem nogen vægge elllerr lofter, og er ikke på noget tidspunkt dækket af isolering... så min 2,5
Godaften til jer to : -)

kabelet skal lige lidt op i igennem lidt isolering og vider på nogen kabelbakker og ned igen igennem lidt isolering.

Tænker om der findes noget dejligt let bøjelig 2,5mm 3 leder kabel ? eller er det kun 5 leder

Det kunne måske være en idé at tage fra komfuret af, kabelet kunne sådan set godt førers ind igennem skabene og skuffe elementet.

Må men sætte en membrandåse fx en AP 9 ude på væggen hvor kablet røret kommer ud af væggen?

Hilsen Martin

Går og roder med lidt af hver : -)
Det må man gerne og så skal kabel til opvasker aflastes for træk.
Man kan også sætte stikkontakt med jord. Det skal være typen uden afbryder da de er godkendt til 16 A
Enten typen med dansk 3 benet jord og så skifte stikprop på opvasker eller shuko stikkontakt hvor stikprop sikker passer til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis