Tørring af væg (fugtskade / Skimmelsvamp)

Jeg har haft fugtskade i min lejlighed, det kom fra overboens utætte fliser på badeværelset.
Så årsagen er klarlagt og 'blødningen er også stoppet'.

Jeg har revet tapet ned, det blev så løstsiddende på væggen, og skulle alligvel rive det ned før eller siden.

Mit nuværende problem, jeg døjer med kraftig lugtgener i min lejligheden som følge af fugtskaden, jeg har har både luftet ud flere gange dagligt og sprayet med både rodalon og hysan, men lige lidt hjælper det.

Når man sætter sin hånd på væggen kan man tydeligt mærke at den stadig er fugtig og det har været et godt stykke tid nu.

Viceværten mener at væggen bare skal tørre af sig selv, kan det det være rigtigt? Og hvad kan man gøre (udover det jeg har beskrevet) for at komme af med lugtgenerne?

Jeg tænker det kan jo tage flere måneder hvis det skal tørre ud af sig selv??
Jeg håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.


Jesper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overhovedet ikke! Din overbos forsikring skal på, øjeblikkeligt. Hvis det ikke er en ejerlejlighed, så henvend dig til ejendommens ejer eller bestyrelse. Det ejendommens forsikring, der skal involveres og erstatte renoveringen. Det er IKKE en tilfældig vicevært der kan afgøre udbedringen. Sandsynligvis skal der nedrives dele af vægge og loft. Ikke at gøre noget, er grobund for svamp og råd. På dem!

 

Affugtningsprocessen er sat i gang.

Og nu kører det herfra med fagfolk inde over og ikke viceværtens vurdering.

Jesper
Den Bedste løsning!

 

skal området ikke dækkes med plast og affugter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis