Eternit og asbest igen igen

Vi står for at skulle skifte en del tagplader på sommerhus og er blevet i tvivl hvorvidt taget er asbest eller ej.
Vi overtog huset i 2017 og af tilstandsrapporten fremgår der at taget ikke indeholder asbest. Huset har i 2003 fået en tilbygning og den gamle del blev efter isoleret. Jeg er dog blevet i tvivl om man måske bare har lagt de gamle plader på igen.

Jeg har fundet en plade med denne kode:  DE CIX 14030300 NT

Jeg har trawlet denne side og nettet igennem og såvidt jeg kan se så er det lig med asbest-plade. Hvad siger I?

Hvem kan jeg komme efter hvis det viser sig at være asbest når nu tilstandsrapporten siger noget andet?


Thomas 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra hvor nye pladerne ser ud på billedet tror jeg ikke der er asbest i, det er efterhånden mange år siden man hold op med at bruge asbest.

Men hvad er det du er bekymret for? Hvis du selv skal tage pladerne ned og er i tvivl om der er asbest i, så tag en støvmaske på under arbejdet, så kan du sove roligt.
Taget har ikke så lange igen, så i tilfælde af at jeg skal have skiftet det hele og jeg pludselig står med et asbest-tag, så står jeg også med en større omkostning til at udskiftning.  

Derfor tænker jeg om jeg skal have fat i forsikringen/den som har udført tilstandsrapporten.

Thomas 


Vrøvl. Hvis du ikke selv skifter taget, sørger en tømrer for behørigt åndedrætsværn og dragt, ligesom han sørger bortskaffelse. Det er der ingen hokuspokus i.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis