Opsætning af loftlampe og stik

Kære forum,

Min ven og jeg har prøver at sætte en loftlampe til i hans lejlighed, men uden held. Stiksamlingen i loftet ligner ikke noget vi hsr set før, men vi har en nogenlunde idé om hvad det er.

Mit spørgsmål er om I kan se at vi hsr gjort noget forkert? Eller om der er en mulighed for at der slet ikke er strøm i ledningerne der kommer fra loftet.

Ledningerne I midten har vi tænkt er til jordstik, men vores lampe hsr kun et jordstik der skal skrues på et metalramme.

Vi har ikke meget erfaringen, så vi underakylder på forhånd, hvis dette er et fjollet indlæg.

Vi håber I kan hjælpe. Her er to billeder. Et af loft "udtaget(?)" og et billede fra selve lampen.

Mvh Peter og Simon
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Først der kan forekomme underlige svar men aldrig fjollede spørgsmål.
Din lampe er monteret rigtig, men oppe i loftet skal den ene ledning sikkert sidde i den midterste klemme.
Og så kan man faktisk ikke se hvor den anden skal hen, men der er jo kun 2 muligheder. Måske lyser lampen konstant med den ene, Eller hvis afbryder er dobbelt ( kroneafbryder ) så er det ligegyldig hvilken, men ellers prøv dig frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik,

det vil jeg prøve i morgen. Jeg er netop taget derfra.
Men du foreslår at jeg skal prøve at smide en ledning i den midterste klemme, selvom der går to ledninger ind i den. På min lampe er den midterste klemme til jord.

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg tror jeg tager tilbage igen og prøver med det samme. 

Mvh Simon
hold hold   Det er ikke i lampen at ledningen skal i midten (jord klemmen)
Oppe i udtaget skal du i midten netop fordi der er 2 ledninger i den. Så er det sikkert nulleder, og så er en af de andre tænd ledning.

Jeg forstod hvad du skrev, men formulerede mig lidt uklart.
Lampen virker, der er lys på værelset!

Tusind tak for hjælpen 👌🙏

Jeg regnede også med at du skrev til gnidret. Men jeg ville sikre mig at du ikke fik stød af lampen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis