Ældre støbejernsafløb

Er der noget man kan gøre ved sådan en fætter her?

Kan man fjerne den øverste del på nogen måde så der kun er de første 10-15 cm tilbage ved gulvet? Det bliver nok sådan i det nye køkken at skabene kommer til at dele sig netop hvor afløbet står.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan fjerne renselemmen, så der kun er muffeenden tilbage. 

fase
Som skrevet så kan der fjernes en del, men det afhjælper vel ikke dit problem. Nemlig at skabe netop samles der.
Du bør nok hugge ned i gulvet til næste muffe og så fortsætte derfra med reduktioner m.v.. Og så vil jeg anbefale at både vand og 40 eller 50 mm rør til afløb føres op og ud i væggen. Dit skab under vasken bliver mere værd og rengørings venlig hvis der ikke kommer noget op igennem bunden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det kan der jo være noget om. Jeg er bare lidt bange for at ødelægge mere end det gavner mig hvis jeg begynder at banke ud.
Den skal der lige tænkes over.. Vi har mulighed for at flytte om på 2 skabe så vi går fri, men det kan jo ligeså godt laves ordenligt nu vi er i gang.
Den næste muffe kan jo nemt være der hvor det går over i næsten vandret. Samlingen kan være pakket med bly eller den kan være støbt ud med svovl. Hvis du varmer forsigtigt på muffen til det ryger er det muligt at rokke rensedelen løs. Begynder du at slå på det med en hammer kan det nemt ske at det går i stykker. Måske kan du lyse ned i røret og se hvor næste samling befinder sig.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis