isolering af fyrrum ?

hej jeg er ny her, vi planlægger at bygge et fyrrum til pille fyr.
det bliver et enkeltstående hus (udhus ) vi har søgt mange steder, for at se hvor megen isolering der er krav på. håber der er nogle der ved det.  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved det heller ikke. Men jeg gjorde det at jeg satte mit pillefyr ud i vores helt uisolerede garage. Meddelte kommunen at oliefyr og tank var nedtaget og bortskaffet og pillefyr sat op i garagen. det blev bare taget til efterretning og skrevet ind i bbr. Efter følgende har jeg så isoleret den med flamengokugler i hulmuren og 125mm glasuld på loftet. Gulvet er uisoleret. det fungere fint, der er car 10gr det meste af vinteren. Jeg startede med at spørge kommunen om jeg måtte sætte fyret i en 20fods container. Det måtte jeg godt, men damen syntes jeg skulle tænke over om det nu ville se pænt ud.
Hvis du kan bygge skuret under reglen med de max 50m2 udhus så er det vel bare at anmelde til kommunen at du bygger skuret, når det er gjort så gør du som jeg gjorde.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er jo ikke beboelse bare fordi der står et pillefyr - så hvorfor skulle der være krav om isolering mv.
Der er måske mere et økonomisk spørgsmål om at du kan ende med at bruge en del flere piller hvis der er for stort varmetab omkring fyret.

Derudover vil skorstensfejeren jo nok have nogle brandmæssige krav som kan gøre at visse byggemateriale er mere egnet end andre

Ask
Hvad angår brandisolering er det helt sikkert nemmest at tage en snak med skorstenfejeren.
Angående varmeisolering skal du tænke på at fyret i sig selv ikke afgiver ret meget varme. Derudover er der jo ting der kan fryse såsom ekspansionsbeholderen som jo ikke er varmet op.
Personligt ville jeg ikke spare på isoleringen, det koster jo ikke alverden. Det er mere det der skal holde isoleringen der koster....

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

hej vi vil byge i let konstruktion, beklædt med stålplader, det bliver ca.5x7m så der kommer også et disponibel rum til opbevaring af div. ting. og måske vaskemaskine, så der skal være en form for opvarmning, problemet er om der er en lov om hvor meget isolering der skal være, eller det er måske kun når det er til beboelse ?
Jeg mener at have læst man må opvarme op til 15 gr. inden der er krav om isolering - tror det var i forbindelse med udestuer/vinterhaver emnet blev belyst herinde.
Annonce
Sæt dig godt ind i reglerne. Jeg lavede fyrrum efter skorstensfejerens anvisning. Men da forsikringen skulle godkende det, skulle jeg lave en del om. Og det er virkeligt træls når man tror projektere er færdig. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

tak for alle svarene, jeg tror vi tager en tur forbi kommunen i morgen   
Kommunen vejleder kun om BBR. Du skal ringe til skorstensfejeren direkte for vejledning om brandregler og det er kun dit forsikringsselskab som kan fortælle hvilke krav de præcis stiller når man har pillefyr. Så du skal nok forbi alle tre steder 

Ask
tak  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis