Min væg er ikke-bærende, men er den mon stabiliserende?

Vi har en væg, vi ønsker at vælte, for at kunne lave køkken alrum.
Den er ikke bærende, men den kan muligvis være stabiliserende. Der er dog den detalje, at væggen vinkelret på den væg der ønskes væltet, ikke er udsat for vind (direkte i hvert fald), da den udgør den side af garagen der vender ind mod huset. Jeg er dog i tvivl om væggen stadig kan være af stabiliserende karakter. Hvis det er muligt, vil vi nok gerne have en ingeniør/arkitekt ind over, for en statik-måling/-vurdering.

Jeg kunne dog godt tænke mig at lufte den herinde i forummet først.
Jeg har vedhæftet en illustration der forhåbentligt giver teksten mening...

Vh Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser det er din ydervæg stabiliserende nok til at holde garagevæggen. Hvad består væggen af, som I vil have revet ned?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Den er ikke stabiliserende, eller rettere væggen fra garagen kan sagtens klare den stabiliserende del. Måske kan du læse en tekst et sted på dine tegninger som beskriver opbygningen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar. Jeg må se om jeg kan finde noget på det. Tegningen er en jeg har fået tilsendt af en i vores nabolag, som gav en vurdering ligeså. Jeg må høre ham hvordan han kunne finde den ud fra vores adresse. Evt. nogen af jer der kan guide mig her?
Det ligner noget gasbeton. Billedet er dog ikke super tydeligt. Hvornår er huset fra?
Har du loft i huset eller er det til kip? Et loft fungerer også som skiveafstivning i huset og tager de vandrette laster, så det skal nok gå :-)

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Annonce
Huset er fra ca. 1960 og med loft :-)
Okay, så er det helt sikkert noget porebeton, som din bagmur på ydermuren måske også er.

Loftet tager afstivningen sammen med din ydermur :-)

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Dejligt hele tiden at blive klogere. Tusind tak for de gode input og råd! Vi ser frem til at realisere køkkendrømmen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis