Færdigmelding af byggeri - tidligst hvornår?

Hej
Inden man flytter ind i et nyt hus skal der foreligge en ibrugtagningstilladelse. Denne ustedet af kommunen på baggrund af en ansøgning herom. Ved ansøgningen skal man ligge tegninger, energiberegninger og lignende dokumenter der viser at man har overholdt det ansøgte og lever op til bygningsreglementet.

Men hvor tidligt i processen kan man søge om den ibrugtagningstilladelse? Jeg forventer atlave alt indvendigt selv med hjælp fra venner og familie. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få ibrugtagningstilladelsen hurtigst muligt efter at den sidste håndværker har forladt matriklen.

Er der nogle regler om at badeværelser, køkken osv skal være installeret og fuldt funktionelt før man må flytte ind?

mvh Henrik
Hej Inden man flytter ind i et nyt hus skal der... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hehe, det er rigtigt. Jeg savner dog tit at der svares på det der eksakt bliver spurgt om udover ekstra tips og tricks... Men det skyldes jo nok at ens spørgsmål bliver vanskeligere at besvare jo mere viden man får 😊
Jeps. Det var også en af de primære grunde til at jeg ville vide mere :-). 
Henrikhp skrev den 14-01-2020 23:36:53

Hehe, det er rigtigt. Jeg savner dog tit at der svares på det der eksakt bliver spurgt om udover ekstra tips og tricks... Men det skyldes jo nok at ens spørgsmål bliver vanskeligere at besvare jo mere viden man får 😊

Hvis du savner eksakt svar på dit spørgsmål om, hvor lang tid der må gå, inden der forelægger en færdigmelding, skal du nok spørge den tekniske forvaltning i din kommune. Nogle kommuner har en tidramme for, hvor længe der må gå, inden huset er færdigt. Det hører vel ind under de spørgsmål, der kunne besvares ved at spørge hos forvaltningen.


fase
Opfølgning.....

Jeg har netop snakket med teknisk forvaltning eller hvad det hedder nu om dage. For at kunne færdigmelde byggeriet skal der være et fuldt funktionelt køkken og bad. Derudover skal alle godkendelser af el, vvs og kloak være på plads. Så mine børn har ikke noget at frygte (til dem der var nervøse for det   )
Jeg var bestemt ikke nervøs, hverken på din eller dine børns vegne, det er kun gode råd herfra.
Selv om du ikke kunne færdigmelde, fik du så oplysning om du kunne midlertidig tage det i brug.
Min søn, hans kone og børn flyttede i camping + skurvogn på deres  grund i bygge perioden, det forrige hus blev solgt overraskende hurtigt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det ved jeg godt. Det var blot et forsøg på at være sjov 😊. Jeg gider ikke på i campingvogn eller skurvogn. Det er jeg for gammek til. Jeg finder en løsning hvis det skulle blive aktuelt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis