Fermacell på ydervæg

Hej alle LDS folk,

Kan man sætte fermacell direkte på en pudset ydervæg med f.eks fliseklæb, for at få en jævn og knap så kold væg?

Eller vil det skabe fugt problemmer?

Mvh Kristian
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt men det vil ikke isolere bedre mm du mener deres varmvæg plader?
/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nej tænkte bare normal fermacell plader. Har nogen i overskud som kunne dække hele væggen nemlig.

Ville det være en fordel at prime væg og plader først? 😊

Med montage lim kan de sagtens limes på. Limen køres på i pølser med ca. 30 cm afstand . Hvor tykke de skal være kommer an på hvor ujævn væggen er. Det skal være sådan at pladen alle steder kan trykke ind imod lim pølsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men hvad er ideen med det. De isolere ikke og de skal da behandles med noget facade maling el lignende. så var det da nemmere at reparere væggen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Og ved at reparere væggen får du sikkert ikke så mange problemer med installationer der skal føres frem for at nå ud i ny væg

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er en ydervæg\endevæg på 1 sal hvor der før har sat 1 stort vindue parti, nu er det blevet til 2 vinduer og 2 rum. Derfor er mellemrummet og under vinduerne indvendigt blevet lavet i forskalling, isolering, dampspærre og fibergips. 
Jeg har fået af vide vi altid vil få problemmer mellem overgangen fra pudset væg til gips væg med det knækker når huset arbejder, så en ven kom med den løsning at dække hele væggen over?
Er det total åndssvagt? 
Når du bruger sådan et udtryk selv så var det total åndsvagt   at lave denne deling af gavlen med træ og gips konstruktion. Havde du muret den op var der ikke nogen problem.
Men nu er tilstanden som den er, og så kan det være på sin plads at beklæde med fermacel. Husk at bruge den beregnede lim. Det lim der kommer ud hakkes af dagen efter med spartel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så lykkes det. Tak for svar. Væggen blev plan og det sidder stadig fast efter 3 dage 👍😉
Hvis jeg lige må indskyde så giver din indledning i første indlæg "direkte på en pudset ydervæg " anledning til at vi alle tror at det er udvendig på væggen og det syntes vi var temmelig tåbeligt. Det du viser her indvendigt giver meget mere mening.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej kovas,
Det kan jeg da sådan set godt forstå og se var dårligt forklaret.
Jeg må huske billeder i første omgang næste gang jeg har brug for hjælp 👍😊
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også