Fjerne udtræk til toilet, men bevare faldstamme

Hej LDS'ere

Jeg er i gang med et mindre projekt, hvor vi skal have lavet nyt køkken i min gamle ejerlejlighed. For mange år siden var toilettet i kosteskabet, som støder op til køkkenet. Der er imidlertid er jeg stødt på et mindre problem:Som det fremgår af billedet, rager en meget stor del af udtrækket til det tidligere toilet ud. Billedet nr. 2 er af det lille rør oven over.

Ville det være muligt at fjerne ca. 10 cm mere af udtrækket, og derefter murer til, som det er tilfældet den dag i dag? I givet fald, hvordan vil det nemmest kunne gøres?På forhånd tusind tak for jeres tid og indsigt!

Med venlig hilsen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at tage siden af den kasse som skjuler rørene.
Den øverste kommer sikkert fra en gammel cisterne som har hængt oppe på væggen så den vil jeg tro kan fjernes helt uden problemer.
Den nederste kan gå ind i en faldstamme som er fælles for alle lejligheder. Men jeg tror at den ikke er i funktion længere.
Men tro er som bekendt ikke altid nok. Så du skal ind for at kigge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 13-01-2020 19:28:49

Du bliver nødt til at tage siden af den kasse som skjuler rørene.
Den øverste kommer sikkert fra en gammel cisterne som har hængt oppe på væggen så den vil jeg tro kan fjernes helt uden problemer.
Den nederste kan gå ind i en faldstamme som er fælles for alle lejligheder. Men jeg tror at den ikke er i funktion længere.
Men tro er som bekendt ikke altid nok. Så du skal ind for at kigge.

Tak for respons, ev elmand!

Jeg må prøve at fjerne beklædning m.v. og se nærmere på det.

Endnu engang tak - kan være jeg vender tilbage med flere billeder, hvis der opstår tvivl.

Med venlig hilsen
Endelig, Vi skal jo nødig have at overboens bumme lum ender i dit nye køkken. Men der hvor i nu har bad må der jo være en ny faldstamme. Gælder det også fra de andre lejligheder.?  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis