Ny facadedør/hulmursisolering

Hej LDS

Vi står og skal udskifte den gamle hoveddør med en ny facadedør i. Endvidere har vi lige fået lavet hulmursisolering med flamingokugler, som jeg tænker at risikere at have i hele haven, hvis ikke vi finder på et eller andet Smart trick.
Isoleringsfirmaet siger at der intet problem er i det da man Bare skummer det op.

Men hvordan foregår det, med hvad for noget skum og er der andet jeg burde tage højde for?

På forhånd tak!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Æv at i ikke tog det i modsat rækkefølge.. flamingokugler kommer ud ALLE steder!
Hvis isoleringsfirmaet havde været bekendt med udskiftningen, kunne/burde de have sørget for en skærm/skumning.. her ville jeg nok betale dem for at lave det - og for beholde garantien for, at kuglerne ikke kommer ud / synker (og tro mig.. kugler synker i løbet af et par år) - og så har i ikke den isolering i regnede med!  har i garanti for det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 13-01-2020 19:02:24

Æv at i ikke tog det i modsat rækkefølge.. flamingokugler kommer ud ALLE steder!
Hvis isoleringsfirmaet havde været bekendt med udskiftningen, kunne/burde de have sørget for en skærm/skumning.. her ville jeg nok betale dem for at lave det - og for beholde garantien for, at kuglerne ikke kommer ud / synker (og tro mig.. kugler synker i løbet af et par år) - og så har i ikke den isolering i regnede med!   har i garanti for det?

 Vi har fået det lavet på regning så jeg går da ud fra der er garanti.
Men jeg forstår ikke, hvorfor man anvender flamingokugler hvis tendensen er, at de synker så hurtigt og vel dermed mister noget af sin isoleringsevne? 

uldal skrev den 13-01-2020 22:12:44

Bor ind gennem fugen i stenene og sprøjt lim ind. Hele vejen rundt. Med mindre du har været så heldig, at kuglerne har været med lim i.

 Kuglerne er kun tilsat grafit for at øge isoleringsevnen.
Nu er jeg ikke så stærk på det her område, men kommer man helt ind til hulmuren når man piller den gamle dør ud? Sidder bagsiden af fugen lig med hulmuren? 

Reitz skrev den 14-01-2020 10:36:30

 Kuglerne er kun tilsat grafit for at øge isoleringsevnen.
Nu er jeg ikke så stærk på det her område, men kommer man helt ind til hulmuren når man piller den gamle dør ud? Sidder bagsiden af fugen lig med hulmuren?

Ja - indersiden af karmen er på indervæggen og ydersiden er på ydervæggen. Så når du fjerner den gamle karm, så vil du kunne kigge ind i hulmuren, som er det mellemrum der er mellem yder- og indervæg :)

Er huset bygget korrekt bør det mellemrum der er mellem yder- og indervæg dog ikke være ret stort ved døren, så f.eks. denne illustration:
Billede af hulmur og dør
Annonce
Hvor gammelt er huset? I ældre huse er for- og bagmur muret sammen, og så er der ikke noget problem ift. kuglerne.
jenshøj skrev den 14-01-2020 12:22:01

Hvor gammelt er huset? I ældre huse er for- og bagmur muret sammen, og så er der ikke noget problem ift. kuglerne.

 Huset er fra 1973. Der blevet boret for at se hvor meget isolering der lå i forvejen og de fleste steder var der omkring 75mm bats. Dog var de sunket nogle steder. 

pilehave skrev den 14-01-2020 10:46:50

Ja - indersiden af karmen er på indervæggen og ydersiden er på ydervæggen. Så når du fjerner den gamle karm, så vil du kunne kigge ind i hulmuren, som er det mellemrum der er mellem yder- og indervæg :)

Er huset bygget korrekt bør det mellemrum der er mellem yder- og indervæg dog ikke være ret stort ved døren, så f.eks. denne illustration:
Billede af hulmur og dør

 Super, tak for det. Dig giver noget af tegningen mening, resten har jeg lidt svært ved at tyde :/

En bekendt skriver "Der burde være muret indtil bagmuren, så der ikke falder noget ud". Men hvor sikker kan jeg være på det? Jeg er ikke håndværker, så at begynde at smide lim osv i, er ikke lige mig ;)

Jeg mener at du skal have fat i isoleringsfirmaet.. hvis de mener det er så nemt - så er det blot en serviceopgave for dem.. (men jeg tror de springer over) .. jeg har stået med 2-3mm revner imellem vinduer/mur - hvor kuglerne blev suget ud, når det blæste.. (et ældre hus ja.. men flamingokugler får hårene til at rejse sig, når jeg hører om dem.. og i løbet af 5 år fra det blev blæst ind, til jeg overtog huset, var isoleringen sunket min. 35 cm!) - det er så mange år siden, skal retfærdigvis siges..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis