reparation af utæt eternittag

Hej Alle.

Jeg har et par utæthedder et eller andet sted i mit eternittag på garagen, fladen er på 55 kvm og der er isoleret undertag med 100mm isolering, da jeg ikke lige er hug på at skulle tage alt isolering ned for at finde hullet / revnen et eller andet, så tænkte jeg på om der findet et produkt som er egnet til at male over til at tætne taget , der er ikke opvarmet der da den kun bruges til opbevaring samt lave lidt bil når der er behovet.

har kigget på tagtæt fra Borup med ved jo ikke om det er en holdbar løsning

input søges ???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagtæt er fin til flade arealer som eks. vis tagpap eller tagrende, men når du skriver eternit har du så overvejet bare at pille de defekte plader af og skifte dem. Du kan købe mange tætningslister, eternitplader og skruer for prisen på en dåse tagtæt især hvis du kigger på den blå avis der er ofte folk der sælger rester fra bygge projekter.
chrisbo skrev den 13-01-2020 11:14:24

Tagtæt er fin til flade arealer som eks. vis tagpap eller tagrende, men når du skriver eternit har du så overvejet bare at pille de defekte plader af og skifte dem. Du kan købe mange tætningslister, eternitplader og skruer for prisen på en dåse tagtæt især hvis du kigger på den blå avis der er ofte folk der sælger rester fra bygge projekter.

 

nu ligger der små 50 plader af 1x1 meter og jeg kan ikke lige spotte hvilken der er de defekte da jeg ikke kan se revner i pladerne , men der samler sig vand på plastik underlaget 3 forskellige steder, men det vandre et sted fra da der ikke er utætheder over der hvor vandet samler sig.
har prøvet at finde disse huller eller hvor det kunne komme ind, men uden held derfor en mulig løsning med tagtæt.

Tagtæt kan kun bruges hvor du har registreret hvor huller / revner er. Det er ikke beregnet til at smøre på hele fladen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan også sagtens være den tætningsskive der er ved skruerne der utæt, du må op på taget og kigge alle skruerne efter 
hvad er vinklen på taget? vand kan blæses op ad når det både regner og blæser.
Faldet er 30grader så tænker ikke meget vand der løver baglens 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også