Badeværelse renovering 1. Sal

Hej med jer.

Jeg står overfor en opgave, jeg aldrig har gjort før - at lægge fliser/klinker (60x60cm). Der er fliser på som nu er, og gulvvarme er under. Min plan er at lave hul i en væg, som leder ind til et lille toilet ved siden af, hvor jeg skal lave et bruserum, med fliser over det hele.Da det er på 1. Sal, hvad skal jeg så være opmærksom på? Og er set nok, at jeg brækker de gamle fliser væg, pudser, og så på med de nye fliser med det samme? Alle gode råd er kærkomne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes utroligt mange ressourcer på nettet om dette emne, jeg tror du skal læse lidt der og så spørge her på mere specifikke emner.
Du kan få lidt inspiration fra det projekt jeg har beskrevet her: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2344
Baderum er det mest indviklede rum at lave, og 1 sals baderum har flere specielle problemer.
Hvis du hugger fliser af skal der etableres vådrums membran, før nye fliser sættes op.
Er der afløb i gulvet i " det lille toilet" og skal du ikke have toilet i badeværelset.
Gulvkonstruktion kan være støbt og så er der sikkert stift nok til fliser.
Indretning og Vådrums membran skal udføres således at gulvet kan betragtes som et kar hvor der er mindst 3 cm fra eventuel vand kan løbe over ved dør og overkant af afløb. Altså så der kan stå 3 cm vand inden det løber ud i næste rum.
Der må ikke være kant op til bruserum, hvis der kun er 1 gulvafløb.
Det var kun nogle få overvejelser ud fra de få oplysninger du har givet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. Tusind tak for dette svar. Jeg har lige brækket de gamle fliser op, og der ligger (efter et lag flisklæb) et betonlag. Der er 3 afløb i det hele rum, når det er færdigt. Det lille toiletrum, som jeg tager med i badeværelset, vil udelukkende være et stort bruserum, med et afløb, og en lille kant, samt en glasdør. Inde i dette rum vil der være fliser iver det hele, og ellers på gulvet i det resten af rummet. Jeg skal have badekar, og det kommer til at stå over et afløb. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis