Fugefræser - fræse i mursten?

Jeg skal omfuge nogle kvm mur på vores hus fra ‘32. Nogle steder er murstenene sat så tæt, at der reelt ikke er en studsfuge. Kan man med en fugefræser fra fx Irwin fræser stenene, så fugen bliver bredere - eller skal der andet værkstøj til?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener det fugefræsersæt som man sætter i en lille vinkelsliber, så er det lidt svært at styre i murstenene. Men det kommer naturligvis an på hvor hårde de er. Da det jo er en del af udtrykket i din mur ville jeg være i tvivl om det vil være godt synsmæssig at lave en bredere fuge.
Men hvis du vil det så mener jeg at en diamant skære skive på en lille vinkel sliber er lettere at styre så det blive lige. Jeg vil tro at du skal bruge den type der stort set ikke har tænder. De er beregnet til indendørs fliser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg havde samme udfordring for 2 år siden. Jeg brugte fugefræseren til at udvide mellemrummet som du beskriver. Det fungerede fint.
Om det er den rigtigt og fremtidssikre løsning, skal jeg ikke gøre mig klog på. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Du skal kun fræse mørtel væk - du kan få fræse jern ned til 6mm, ellers brug en lille diamantklinge på vinkelsliberen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Her kan du godt bruge fugefræser. Jeg tænkte på langs gående fuger da jeg skrev lille diamant klinge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis