Vand i kælderen fra udendørs kloak

Jeg står aktuelt med 1cm vand i kælderen, der kommer op af udendørs afløb fra bunden af kælder trappen.
Hver gang jeg har suget en spand op, kommer der tilsvarende mere vand væltende op ad afløbet... Hvad faaanden kan jeg gøre ved det? Hvor er problemet? 
Jeg står aktuelt med 1cm vand i kælderen, der... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For at undgå fremtidige problemer kan du overveje at skifte den afbryder til en nøgle/dreje afbryder. De er lidt sværere at få slukket for ved en fejl 

Ask
Tak for input. Anede ikke at det eksisterede, men det skal helt klar skiftes, så det ikke sker igen.
Det var et uheldigt placeret kosteskaft, der ramte afbryderen. Så det skulle gerne kunne undgås med en drejeafbryder.

Sådan lige her til sidst. De løse ledninger med blottede kobbertråde, der er koblet til vandstandsalarmen indenfor. Kan de aktivere alarmen, når vandet rammer dem? Skaber de et kredsløb eller hvordan fungerer det i praksis? Hvis altså det er det, de skal bruges til - det ved jeg ikke med sikkerhed. 
En lidt hurtigere måde at sikre kontakten er med et stykke tape eller plaster så tangent holdes på plads.
Du skal vise et billede af den vandstands alarm, for at det kan afgøres hvilken model der er tale om. Men der er stor mulighed for at der ved forbindelse igennem vand kan få den til at give alarm.
Kan du i øvrigt give en fornuftig grund til den store tank. Er der tale om vandopsamling til havevanding. ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tror det er en hjemmebrygget løsning, som så meget andet i huset.

Vi havde mange hundrede kvadratmeter køkkenhave, da vi overtog huset. Så det er mit bedste bud. 
Havde præcist samme problem i går - opdagede at vandet stod over brønddækslet i kælderskakten. Jeg kender mit system og tjekkede at der var strøm på - det var der - det var simpelthen flyderen der havde sat sig fast, så den ikke aktiverede pumpen - den blev motioneret og kører igen (Heldigvis - jeg frygtede jeg skulle skifte pumpe) Anyway, den tidligere ejer har lavet det så smart, at al vandet bliver pumpet i kloakken, med mindre jeg aktivt sætter slangen til regnvandstanken på. Så hver vinter tanker jeg op, og når den er fyldt smider jeg slangen tilbage på kloakafløbet. Bor heldigvis et sted, hvor pumpen ikke har behov for at køre mellem april/maj og november. (Skal bare huske at tjekke pumpen og flyderen om efteråret.)

Mvh Troels
Trådstarter: Den er jo nem at tjekke. Dyp lednings ender i vand og hør om ringeapparat virker. Afbryder skal sikkert være tændt og der skal være batteri i apparatet. Det skal være et fladt 4,5 v batteri. De kan vist købes endnu.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis