Kan jeg udvide beboelse og overholde isoleringskrav?

Hejsa

Jeg pønser på, om min tilbygning kan udvides en lille smule(uden at skulle lave ny tagkonstruktion .. tilbygningen måler ca. 6x3 mtr indvendigt.
I den ene ende er der en overdækket terrasse, på ca. 3x3mtr.da den skydedør der udgør hele den ene ende, trænger til udskiftning, overvejer jeg, om jeg skal inddrage den overdækkede terrasse, og altså udvide bygningen med de ekstra ca. 3 mtr.
En del af udfordringen er nu, om jeg overhovedet kan leve op til gældende isoleringskrav.. da jeg ikke umiddelbart kan sænke loftshøjden.. ogder er kun plads til 100mm (build-up tag, fra 1975)
læser jeg rigtigt, vil der være krav om 350mm isolering.. da jeg skal leve op til min.2015-krav, ved udvidelse af beboelsen.
Spørgsmålet er nu, om I har gode idéer?? Jeg kunne sænke gulvhøjden, da det jo ikke er gravet ud, men så vil jeg få et trin ned, midt i det værelse, der skal være der.. alternativt vil jeg skulle aænke gulvhøjden i hele tilbygningen, men så vil der være trin ned, fra yderdøren..
jeg har en idé om at det er en bekostelig affære, at hæve spærene? Men det virker som eneste alternativ, med mindre en af jer har den gode idé, som jeg mangler😃
alternativet Er jo igen, at beholde endetarmen, hvor skydedøren er, og blot udskifte denne (Med ny, eller anden opbygning)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du inddrager, skal du overholde isoleringskravene som nybyg. Også i gulvet.

 

Du skal jo grave alligvel Da du nok ikke har sokkel under hjørnet.

 

Ja da, nej der står en stolpefod..  
Ja, måske var spørgsmålet bare oprettet i frustration over at jeg Ikke kan bygge ud, uden at ramme ind i en større ombygning af hele tilbygningen🙂

Haha.. Jeg læste lige mit oplæg, igen..
Jeg kan se min ordbog har ment at endegavlen, skulle erstattes med Endetarmen..
Endetarmen bliver nok, hvor den er, og måske gør endegavlen også, blot med udskiftning af skydedøren, til vinduer og en dør😃


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du skal såmænd ikke være frustreret. Hvis du var gået igang med et huttelihut projekt, ville dit hus falde rigtig meget i værdi.

 

Prøv at lave en skitse af hvad du tænker er muligt, også med hensyn til isolering og snup et afklarende møde med din lokale tekniske forvaltning. Med lidt held kan du få tilgivelse.... Og det koster jo ikke noget at lave den lille øvelse, inden du helt opgiver :-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis