PH Starck vægthængt toilet løber

(Nybygget hus primo 2015. 2 voksne.)
Vi har væghængt PH Starck 3 toiletter med skjult cisterne. Link til toilet
For ca. 2 år siden begyndte begge toiletter næsten samtidigt at løbe.

Fixede det ved at fylde 3-5 liter klar lagereddike i og lod det stå et par dage. Mener jeg havde pakningen ude og tjekkede og rensede.

Nu er det ene så begyndt at løbe igen. Kan man gøre noget forbyggende udover en jævnlig gang opfyldning med eddike? Hvad/hvordan gør I andre?

Jeg kan ikke tro at gummipakningen er slidt allerede. Hvor længe holder de normalt ud fra ovennævnte oplysninger?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver nok kun at lukke for vandet i cisternen ( lille ventil inde i cisterne), lukke alt vandet ud og så fylde 1/2 liter eddike i. Så har du ufortyndet eddike nede ved nederste pakning.
Der må jo være ret hårdt vand hvor i bor, det vil sige stor kalk indhold. Jeg har ingen erfaring med det men der findes kalkspaltere som monteres hvor vandet kommer ind. Måske kan det også hjælpe på vaske - opvaske - og kaffe maskine
Hvis du googler kalkspalter test kommer der mange links. Jeg har ikke gennemgået dem alle, men de første siger samstemmende "det er rent fup" med den type hvor en magnet fast eller elektrisk spændes uden på vandrøret. Det virker i nogle få tilfælde. Måske hvor der samtidig er jern i vandet ( røde striber i toilettet )
Der laves nu ultralyds apparater som skulle virke mere sikkert.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis