Gulvvarme bliver ved og ved...

Hej

Vedr. gulvvarmesystem med 2x Wavin AHC-9000 som er forbundet med hinanden, og et display, samt trådede termostater i alle rum.

Vi har et gæsteværelse som sjældent varmes meget op. Termostaten plejer at stå på 18 grader.

Nu er gulvvarmen så gået i selvsving, og rummet er meget varmt.
Termostaten viser korrekt setpunkt 18 grader, og aktuel temperatur 23,7 grader.
Styreenheden viser grøn. Dvs. der pt ikke burde sendes varme ud. Alligevel buldrer varmen derudaf.

For mig som ikke aner noget om det her, kunne det tyde på at en ventil sidder fast, så styreenheden tror at gulvvarmen i rummet er deaktiveret, hvorimens der varmes op alligevel. Hvordan finder jeg ud af det? Hvordan afhjælper jeg det?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til du har 11 kredse, så må der også være 11 telestater (de blå), - kontroller at telestaten til det pågældende rum er lukket og at den er klikket rigtigt på plads.
Hvis den er åben, så er toppen i midten oftest hævet lidt op.
Skru temperaturen op til 30 grader, så bør den jo lyse rød i kontrolleren og telestaten skal åbne, - den kører lidt langsomt så giv den lige et par minutter.
Skru så ned til 15 grader og så bør den jo lukke igen.
Med klikket rigtig på plads, mener jeg sidder den på helt samme måde som de øvrige, er den blot en millimeter eller to højere, så er den måske ikke helt nede på plads, - og kan derfor ikke lukke ventilen helt, - og der strømmer stadig lidt varme igennem. 
Tak for info. Jeg gjorde som beskrevet. Det var tydeligt da den var kørt helt op, og tydeligt da den igen var kørt helt ned. Håber rummet har normalt temperatur i morgen så.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis