Helstøbt punktfundament

Hej. Jeg går med tanker om at bygge et på 25 kvm. Med isoleret betongulv. Isolerede vægge og loft. Fladt tag.
For at spare lidt på pengene og kræfterne tænkte jeg om man kunne lave en kombi af punkt og helstøbt fundament. Altså grave renden 30 cm ned hele vejen rundt men så for hver meter lave et hul med hulboret ned i 100cm. Det hele bliver så støbt sammen med gennemgående jern.

Jeg synes ofte det er så voldsomt at fylde en hel rende i 90 cm med beton.

Hvad tænker i om denne ide?


 Vh.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alle de steder, hvor fundamentet går fra 90 til 30, er der stor risiko for brud og sætning, uanset jern.

 

Nu glemte du lige hvad du vil bygge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis