Miele W3240 vaskemaskine - 3 streger i display

Vaskemaskinen begynder at tage vand ind og der går max 2 minutter inden den begynder at blinke på “skylning” og umiddelbart derefter kommer der 3 streger i displayet (hvor man normalt kan se resterende tid)
Jeg har afkalket filtreret i slangen der forsyner maskinen med vand. Jeg har også renset filteret. Har forsøgt forskellige vaskeprogrammer men det giver samme resultat.
Har også haft strømmen slået fra i mere end en halv time men det gør ingen forskel.
Er der noget der kan hjælpe?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den pumper vand ind og ud
Forsøgte også en centrifugering men det vil den heller ikke
Skylning blinker enten fordi motoren ikke kører rundt (kul slidt ned) eller fordi den ikke kan se at motoren kører rundt (tacho-giver defekt).

Både motor kul og tacho-giveren sidder på en plasticplade på forsiden af motoren og kan skiftes ved at afmontere fronten af maskinen.

Den kører et par omgange og så er det det. Er det så kul eller tacho-giver ?
Så vil jeg gætte på tacho-giver. Men når du er derinde kan du nok lige så godt skifte kullene også. Det er muligt de følger med når du køber giveren.

Du kan prøve at ”snyde” dørlåsen ved at vippe palen ind med en skruetrækker og sætte maskinen til at centrifugerer med lågen åben. Hvis omdrejningssensoren fungerer men kullene er slidte, kan man dreje tromlen rundt med hånden hvorved den ikke giver fejl da den blot ser at tromlen drejer. (hastigheden er uden betydning)
Har samme fejl.... fandt du ud af om du kunne rep?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis