Mini-motorsav

Mini-motorsav. Hvad skal jeg vælge?
Min mini hækkeklipper er ikke stærk nok. Der må noget stærkere til. Hvad skal jeg vælge? Det skal være det letteste (= veje mindst muligt) værktøj i denne verden.

Mini-motorsav. Hvad skal jeg vælge? Min mini... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Motorsav/kædesav og hække er no go er min erfaring - det kommer til at se frygtelig flosset ud.   Høgenæb, beskæresaks eller fintandet håndsav (alternativ supergod hæksaks) giver det bedste resultat. 
Kjæreste Fru Hoffmann - Hvis De skrev mere informativt (og pænere) så ville De få bedre (og pænere) svar.. De må jo jo nok kunne forstå, at ikke alle, kan forstå overklassens problemer, og dermed indsætte sig i de udfordringer det giver at være i slige luftlag.. (ironi kan forekomme   ) - men dette kan De jo nok ikke sætte Dem ind i - jeg og mine fæller, skriver jo blot som de ydmyge fra arbejderklassen, som De jo nok vil anse os som..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Havemand eller Aupair :-)
Helt sikkert en havemand.

Forudsætningerne for at betjene et skærende elektrisk eller benzindrevet værktøj synes ikke at være tilstede. Ellers var bajonetsaven nu et godt bud. Jeg har selv brugt sådan en til mine hasselbuske (op til 8 cm tykke grene). Den er god til at komme ind og skære de rigtige steder.
El-kædesav, skærer fint den slags i haven og er ikke så tung og hidsig som en benzin udgave.
Men ellers vil jeg sige som i mit tidligere indlæg:
Bajonetsav, eller allerbedst ørnenæb/grensaks da håndkraft bliver bedre/flottere resultat end maskiner.
For det er vel ikke meningen at buskene skal fældes/fjernes, men bare have en studsning ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
måske sådan en motoriseret grensav, men ved ikke hvor meget den vejer..
https://www.bauhaus.dk/hurricane-grensav-hesi-750-1?gclid=CjwKCAiA3uDwBRBFEiwA1VsajL-12XCOVFVQgppc3K4Z_RP5EioKVydUR5WjrG7GRWDrEmma6upmdRoCFBgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
eller hvis den skal være meget let, og du har rigtig god tid . https://www.faisto.dk/bosch-akku-multisav-easycut-12v-1x2-5-ah-f4419003586?cid=shop9063724154&cpid=f4419003586&gclid=CjwKCAiA3uDwBRBFEiwA1VsajH9t9a7sCgFRcBh285xjbdKPeaFyooOYNxT1Uha0LNsqEYOYiVUGxxoC5IkQAvD_BwE 
Tak til PinkHenrik. Bajonetsaven er løsningen. Fred være med hvordan det vil se ud. Det er jo ikke bonsai, men noget der står et stykke væk ;-)  Mine hænder og arme har ikke kræfter til at trykke en grensaks sammen - heller ikke én med gear.
(Alle de øvrige tåbelige kommentarer lader jeg blot fare).
Kjæreste Fru Hoffmann.
Hvor nydeligt, at De er overbærende med "fodfolket", og blot lader det fare..
- Jeg kunne dog fristes til - over evne og kompetencer naturligvis - at henlede Deres opmærksomhed på, at vi på nuværende tidspunkt skriver år 2020 - IKKE 1820 - og vi ("fodfolket") derfor også forventer en pæn tone, når der kommunikeres.
Jeg kan forstå, at der er - af kompetente folk - foreslået en medarbejder til at bistå med haven - men at De ej heller mener, at det er en mulighed, at have slige personager indenfor staben.. (intet skrevet, men "mellem linierne", som vi bruger som talemåde i 2020")
Med et ønske til alle om en dejlig aften, vil jeg gå ud og tænde op i komfuret, og lave lidt biksemad til den sultne familie.. (det er jo fredag, og vi skal have "rester fra ugen der gik")
  (ironi kan forekomme)   blot ikke vedr. biksemaden - DET er godt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Stihl kommer med en lille elektrisk kædesav der kan tage op til 80mm grene, den er supe rlet og MEGET kompakt.
Jeg har prøvet den i efteråret og er ret begejstret for den.
Kan sefølgelig ikke huske hvad den hedder, og den er ikke oppe på stihl side endnu. prisen inkl batteri og lader er vist omkring 1000,-


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis