Hay Linoliumsbord

Hejsa , vi har et linoliumsbord som på billedet. Vores baby havde svinet lidt ekstra og normalt er det nemt at tørre af med vand og ellers bruger jeg linoliumspleje fra Risforte . Men denne gang sad det lidt fast og jeg brugte en skurresvamp og fik også snavset af og gav den linoliumspleje bagefter . Men nu er det som om der er en meget lille farveforskel . Ligesom om at overfladen på linolium er lidt rug istedet for glat . Man ser det kun når lyset falder direkte på bordet men man kan ligesom mærke det også . Så hvad kan man gøre ved det ? Kan man købe noget linolie og lægge på lige det lille sted og så bagefter bruge linoliumspleje eller er der andre metoder ?  Mange tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke selv et sådant linoleumsbord men arbejder dog med at fremstille skriveborde hvoraf en del er med linoleum. Så jeg har da hørt en del om plejen af dem. Linoleum er meget blødt (i modsætning til laminat) og med skuresvampen har du fjernet en lille del af overfladen. Jeg tror du skal være glad for at det ikke er gået værre og så ikke gøre mere. Det kan hurtigt gå endnu værre hvis du forsøger med alt muligt. Plej den måske ekstra med plejemiddel og så vil linoleumen med tiden opbygge ny "hud" hvor du har skuret. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

​hej kermit tak for svar . Du kan se hvordan det ser ud her . Det er ikke meget men der er lidt . Troede bare at jeg kunne genopbygge med fx linolie ?  Men så vil jeg lade det være som du siger og tænke “ patina” :) 
Når linoleum bliver støbt, dannes en coating. Den er du igennem.

Jeg læste er sted at man kunne bruge sødmælk blandet op med vand og så lade det sidde . Det virkede og så har jeg masseret det med mine fingre og det er næsten væk . Så nu vil jeg vente på at det selv danner “ hud “ med tiden . Men hvorfor kunne man ikke have smurt lidt lindolie på ?  Der står alle steder også at hvis der kommer en ridse i linolium så skal man bare tage meget fint sandpapir og så er ridse væk og så noget linoliumspleje .  Men tænker hvis man gjorde det ville “ hinden “ også forsvinde.  Så hvad ville man have gjort der?  Nå men nu er det næsten usynligt så det er ok men jeg ville selvfølgelig helst have det helt væk . Tak for svar hilsen michael 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis