Borehammer eller..?

Hej - Til 3mm eller 4mm, anbefales der Borehammer eller ikke til en almindelig lejligheds beton væg? Hvis ikke borehammer, hvilken så? :)

Her vil jeg blot have et pænt hul i væggen som ikke smadrer væggen og tappetet :)

 // www.my1337.com //

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
4 mm: borehammer. 3 mm? Jeg er ikke sikker på om man kan få så små SDS-bor. Men hvis ja: borehammer. Det er det eneste der laver pæne huller i beton.
Lad din bedre halvdel holde en støvsuger under hullet mens du borer.

Bent Andersen skrev den 08-01-2020 00:26:14

4 mm: borehammer. 3 mm? Jeg er ikke sikker på om man kan få så små SDS-bor. Men hvis ja: borehammer. Det er det eneste der laver pæne huller i beton.
Lad din bedre halvdel holde en støvsuger under hullet mens du borer.

 Tak for dit tip Bent :) Det hul som der skal laves skal være mindst muligt i omegnen af 4 mm. Men har hørt at borehammeren skaber revner i væggen eller er det bare en myte?


 // www.my1337.com //

Det er en myte. Den laver et meget fint hul i beton væg, murstensvæg m.m. Men jeg mener at den mindste bor er 5 mm Når det er med sds + kobling.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
4 mm kan man sagtens få f,eks her https://www.silvan.dk/bosch-hammerbor-sds-plus-110-mm-4-mm?id=2661-7428276&&gclid=Cj0KCQiA9dDwBRC9ARIsABbedBOGSu6sqR1Cy0fatcuR2k6EZEtNCLcnXmuEiGr63SGXpmCbr6JTpjIaAv97EALw_wcB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis