Flamingo granulat - hvordan fjernes det lettest?

Jeg har rigtig mange m3 flamingokugler under mit gulv. Blandet med stenuld (også i pulver lignende stand). Det skal jeg have væk så det kan blive mere grundigt isoleret. Men hvordan. Det tager en evighed at skovle det i sække og kræver helst een til at holde sæk og een til at skovle. Der må være en bedre måde.

Mit bedste gæt er en løvsuger der kan suge det ned i poser (kunne det virke tror i?).

Har i andre bedre ideer?

På forhånd tak
Morten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan leje nogle sugere med stor kapacitet

 

Du kan måske "sy" en dynebetræk sammen så der kun er et lille hul tilbage. Denne kan så sættes på løvsuger i stedet for den lille pose der er der.
Når jeg skriver så, kan det også være med en god tape eller lægge åbning dobbelt og så 1 træ liste på hver side som skues sammen. Så kan det skrues fra hinanden når det store pose skal hældes over i noget andet. Eller hele posen tømmes i deponi container på genbrugsplads. Jeg vil tro det hører hjemme der hvis der er stenuld blandet i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det med en løvsuger er et godt bud, suge møllen bliver ikke varm under brug, dog kommer du til at tømme sugeposen vældig mange gange..
maske kunne du sætte en dyne betræk på i stedet for sugeposen..?

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nu skriver du nemmeste metode, det er at hyre en slamsuger....
som her Link

Vi prøver igen, i morgen --
Eller bruge en meget stor murer spand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ClausKM skrev den 07-01-2020 22:06:12

Sæt sækkene i et stativ og brug en sneskovl. Så store sække som muligt.

 Skidtet var blandet sammen med mineraluld - så jeg endte med denne løsning. Det tog lang tid, men var til gengæld enkelt og var skønt at se det hele ryddet. Tak for de mange gode ideer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis