Kort puls af rustent vand

Efter dagens bad havde jeg lige noget der skulle skylles af. Jeg åbnede for den varme hane igen, men nu var vandet pludselig stærkt rustfarvet. Jeg lod det løbe et par minutter og så var det væk igen.
Der var kun åbnet for det varme vand. Vaskemaskine opvaskemaskine kørte ikke. Der har så vidt jeg ved ikke været lukket for vandet (hvilket normalt frigør en masse rust her i huset).

Hvad kan det skyldes og bør man være bekymret?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det er kommet ude fra når det kun var det varme vand. Det er jo nok bare noget som tilfældigt har løsnet sig fra mine egne rør.

Kan man egentlig rense dem på den eller anden måde?

Jeg spurgte engang en VVS'er som havde et farligt besvær pga. alt det rust som kom hver gang han havde haft vandet lukket. Han kunne ikke rigtigt give et ordentligt svar.
Du kan vel godt syre dine rør af indvendigt eller afkalke dem tror bare ikkdet står mål med indsatsen da en lille bitte klump sviner rigtig meget i vandet

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg tænkte mere på at spule dem igennem ligesom man gør med kloaker. Eller måske trække en eller anden form for børste igennem. Findes der virkelig ikke et specialredskab?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis