Tape samlinger på gulvspånplader

Hej!

Jeg har lagt et svømmende gulvspånplade undergulv. På pladerne skal der linoleum. Jeg overvejer at tape samlingerne med ekstra stærk gaffa på pladerne for at holde ekstra godt sammen på det. Jeg har set håndværkere i USA gøre med hvad tænker I? God ide? Dårlig? Bedre at sømme? Hæfteklammer? Input modtages med kyshånd.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de spånpladegulve jeg har lagt, dem har jeg altid limet sammen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Er du sikker på de ikke kun bruger tape for at holde noget isolering sammen? Hvis ikke limen holder, så tror jeg heller ikke gaffa tape gør nogen forskel i længden

 

Når du køber gulvspånplader medleveres en tud til limbøttte med 2 tude på. Så kan begge flader i samlingen limes med en streg samtidig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Enig. Gulvspån er jo med fer og not og rå træ inde i hvor limen kan få ufattelig godt fat.
At sætte et stykke gaffa tape oven på den glatte side holder intet.. 😉

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Det du har set må være tynde masonit lignende plader som gulvunderlag, og ikke noget der ville kunne limes. 

Elektronikteknikeren
Desuden holder gaffa tape ikke i længden...
Jeg brugte gaffa til at holde nogle massonit loftplader sammen(der også blev limet og skruet) og lavede et "smukt" mønster med gaffa'en... men efter et par år, så slipper tapen sig greb.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Haha det kan jeg godt se. Jeg holder mig til limen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis