Spot blinker

Hej LDS

Tilbage i november fik jeg sat troldtekt op og fik opsat en masse spots i loftet.
Køkkenet 9 spot
walk in 4 spot
soveværelse 4 spot

Stuen
18 spot i to forskellige grupper. dvs at stuen er delt op i to områder A og B, så jeg kan styre i hvilken del af stuen der er lys i. 9 spot i hver gruppe. Både A og B grupperne er der lysdæmper og en afbryder i begge ender af stuen. dvs at i den ene ende af stuen er der en lysdæmper som styrer lyset i gruppe A og en afbryder til at tænde lyset i gruppe B. og i den modsatte ende af stuen er der en lysdæmper som styrer gruppe B og en afbryder til A.

Problemet er at da elektrikeren tilslutter det hele, begynder spottene i køkkenet, walk ik og soveværelset at blinke som vildt diskolys. Han mente dog, at det kunne være pærerne som var problemet, og skiftede dem alle sammen ud og satte andre pærer i. Så prøvede han at skifte begge lysdæmper til nogle andre, men det hjalp heller ikke. Så fjernede han lysdæmperne ved gruppe A, og satte en afbryder på istedet og det hjalp. Men da jeg gerne vil have lysdæmpere i begge grupper, satte han lysdæmperen i igen og diskolyset startede ingen.

Derefter satte han lysdæmper i køkkenet, walk in og i soveværelset. Dette hjalp på, at der ikke er total disko lys, men istedet kommer der nogle små blink på under 1 sekund, og det sker i alle rummene. Men det er forstyrrende og mega træls.
Elektrikeren har ikke flere ideer til hvad der kan gøres. Enten skal jeg have en afbryder på gruppe A istedet for en lysdæmper, eller leve med at der kommer nogle små blink engang imellem.

Er der en som har en ide til hvad der kan være problemet her?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi skal nok vide hvilken type spot / pære der er anvendt. Er det halogen eller LED og i så fald er de dæmpbare.
Og ligeledes hvilken lysdæmper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
vi har oplevet det samme med vores spots. han skiftede også relæ osv. Det der virkede ved os var en bedre type LED pære(lidt dyrere) og at han justerede dem så de ikke kan dæmpes helt så meget, da det først er ved dæmpning de begynder at blinke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis