Samling imellem to bygninger.

Mit badeværelse er en tilbygning uden på huset, grundstøbt og bygget op i mursten udvendigt, som resten af huset, porrebeton indvendigt. Problemet er der hvor de to bygninger møder hinanden porrebeton mod pudset væg. De arbejder ikke helt ens. Sommeren med stor tørke gav lidt ekstra til hvordan det arbejder forskelligt. Mit spørgsmål: Hvad kan jeg gøre for at lave en pæn overgang imellem de 2 bygninger indvendigt, syntes ikke gummifuge er så pænt, det er ok udvendigt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke gummifuge er pæn kunne du jo bruge acryl fuge ( malerfinich ) det kan overmales og hvis revnen laves på 3-5 mm så vil jeg tro at det kan holde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er ikke sikker på acrylfugen vil holde hvis det arbejder så meget som du siger. Jeg ville nok anbefale en ms byggefuge som også er overmalbar.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
To spørgsmål: er porebetonen muret op mod pudsen? Eller er der hugget ud for bedre befæstning.
to: er tilbygningen muret i forbandt med huset?

 

Porebeton er/var limet fast til stenene. Tilbygningen er ikke i forbandt, der er lavet en lodret gummifuge (sikabond) fra jordplan helt op til teglsten.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Så er det stort set med vilje lavet så det ikke revner udvendig ved små forskydninger. Men den indvendige løsning vil med garanti revne. Så jeg ville gå med den MS byggefuge som anbefales  længere oppe i tråden. måske denne

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Syntes bare ikke jeg i min tid har set så mange fuger indvendig i huse, mest udvendigt. Det var iøvrigt ikke sikabond jeg har lavet det med, det er Sikaflex, anbefalet her inde tidligere. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis ikke den hvide fuge er acceptabel eller stadig ikke vil holde, så er der kun at sætte en fladliste ned over revnen,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg spurgte til tilbygningens tilslutning, fordi uden forbandt er der risiko for at tilbygningen sætter sig forskelligt fra huset og det trækker bagmuren med. Det bedste er nok en 5 mm fladliste.

 

Ja, det har været i forbandt, men det lavede så en revne i ydermuren i huset pga. spændinger. Så jeg savede de 2 bygninger fra hinanden med en vinkelsliber og en bajonetsav. Gav det en gummifuge.
Tænker sådan en alu. skinne til indervæggen må være til at finde. 5 mm i bredden er dog ikke nok. Jeg spørger her, fordi det ikke er noget jeg har set udført sådan før. Den må gerne være svævende over den ene væg tænker jeg.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 mm tyk og 40 - 50 mm bred træliste er nem og kan males.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også