Påfyldning af vand på oliefyr med lavt tryk

Jeg er flyttet i hus som lejer og jeg mistænker at vandtrykket er for lavt i mit oliefyr, efter hvad jeg har læst mig frem til. Hvordan fylder jeg vand på og hvor højt skal trykket være i bar? Det ser sådan her ud: 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke er overetage på så er det nok med 0,8bar, men det kunne godt hæves lidt. Hvis det var mig ville jeg ringe til udlejer og få instruktion angående tryk og vandpåfyldning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den gule vandslange er monteret på varmerørene. Hvis den sættes på en vandhane i den anden ende og der lukkes op for haner i begge ender kommer der tryk på. 1,5 - 2,0 bar vil være optimalt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
1,2 - 1,5 bar i et etplanhus er ret normalt, husk at udlufte radiatorer. Kommer du ved et uheld til at fylde mere vand på anlægget end 2,5 bar, lukker sikkerhedsventilen blot det overskydende vand ud igen. 
Vandslangen sidder på hhv. her og her. Hvor og på hvilke haner skal jeg dreje/åbne og er der andet jeg skal være opmærksom på eller trykke på? Beklager mit grønne sprog men jeg har aldrig hvert kigget på eller håndteret et oliefyr før 😅

Annonce
ev elmand skrev den 06-01-2020 19:34:02

Den gule vandslange er monteret på varmerørene. Hvis den sættes på en vandhane i den anden ende og der lukkes op for haner i begge ender kommer der tryk på. 1,5 - 2,0 bar vil være optimalt.


hov fejl med dobbelt billede, men håber du kan hjælpe. 

Du skal netop åbne for de 2 vandhaner som slangen går til i begge ender. Og så skal du kigge på viseren på fyret som nu viser ca. 0,5 bar. Når den er på 1,5 bar lukker du begge, og tager slangen af.
Jeg kan ikke rigtig se hvordan håndtaget ser ud på den hane der sidder under fyret. Måske er den firkantet og så skal du bruge en skruenøgle og dreje den 1/4 omgang Er der håndtag på er det også 1/4 omgang.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-01-2020 21:52:07

Du skal netop åbne for de 2 vandhaner som slangen går til i begge ender. Og så skal du kigge på viseren på fyret som nu viser ca. 0,5 bar. Når den er på 1,5 bar lukker du begge, og tager slangen af.
Jeg kan ikke rigtig se hvordan håndtaget ser ud på den hane der sidder under fyret. Måske er den firkantet og så skal du bruge en skruenøgle og dreje den 1/4 omgang Er der håndtag på er det også 1/4 omgang.

 Okay det er en møtrik som vi kan åbne men når vi fylder vand på så ryger der vand ud et andet sted, og bar forbliver uændret?

Det fyldes på ved grøn markering men vandet kommer ud igen ved rød markering. Hvordan løser jeg det? Og tak for hjælpen!
Jamen er det overhovedet et problem. Kommer der ikke varme til dine radiatorer? Men det kunne jo tyde på at sikkerhedsventilen åbner ved det viste tryk. Så enetn er ventilen blevet svag eller osse er det det tryk som kedlen skal ha. Så engang til spørg din udlejer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis