Brændesav - slår fra efter kort tid

Jeg har en ældre brændesav - Texas Power Saw 2201 - som har stået (ude under halvtag) et par år uden at blive brugt. Nu skal den så i gang igen.
Den starter stille og roligt op - men motoren slår fra efter få minutter - selv i friløb. Klingen løber let nok rundt og ingen væsentlige mislyde - stopper bare. Kan godt save virker 'svag'.

Der må findes et overhedningsrelæ et eller andet sted som måske har taget fugtskade...

Nogen bud?
Kan overhednings beskyttelse findes i kontaktmodulet? (det fremgår ikke af reservedelstegningen fundet på nettet)?
Andre fejlkilder?

Der kan skaffes en ny kondensator - men som jeg synes ikke det symptomerne peger på den...

mvh Frank
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke regne med at overhednings / overstrøms afbryder har taget skade. Mere sandsynlig er at motoren bruger for meget strøm. Det tyder netop på at kondensator ikke er ok. Er den helt stået af har motoren svært ved at komme i gang, eller starter baglæns en gang imellem. Men er den delvis stået af ( sjældent ) så mister motoren trækkraft men den bruger en større strøm.
Hvis motoren efter nogle forsøg bliver ret varm så er det helt sikkert at der bruges for meget strøm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
mange tak for hjælpen. Lyder jo klart som kondensatoren så. Jeg hat fundet noget ved elextra som ser rigtigt ud - så om ikke andet, et billigt forsøg :-)
det VAR kondensatoren! Tak for hjælpen   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis