Røgarlarm bliver de for gamle?

Hej til Jer og godt nytår.
Vi har 2 røgalarmer i huset. Den ene i stuen hvor vi har juletræet med levende lys, De første år begyndte den at hyle hvis vi ikke tog den ned når alle stearinlysene brændte. Vi har så i en del år husket at ta den ned på forhånd. I år glemte vi det igen, men der kom ingen alarm. Hvis man trykker på prøveknappen så virker den. Er stearinlysene blevet bedre? eller er alarmen kaput? Hvis man skal ud og købe en eller to nye hvor meget skal man så slippe for at kvaliteten er ok?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har det modsatte problem. Vores alarmer plejer at blive hysteriske efter et par år - trods støvsugning og blæs med kompressoren. Vi plejer at købe nogle som er CE mærkede og i et eller andet mærke som man kender + lithium batterier sådan at de holder lidt længere.  
De plejer ikke at koste en bondegaard eks hos greenline
Røgalarmer har ofte en udløbsdato! I hvert fald nogle af dem jeg har haft.

Er gået over til Biltemas, som har et batteri med 10 års levetid, hvorefter de kasseres. Så er man fri for at skifte batteri hvert andet år midt om natten!   Til gengæld er de lidt dyrere i indkøb, men det sparer man i batteriskift i de 10 år.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det kommer an på om det er de "gamle" røgalamer med et radioaktivt stof i (hafnium) som sensor , de bliver noget "døve" med tiden og skal enten renses eller udskiftes .
De nye med fotoelektriks sensor i holder nok noget længdere .
Men priser på 20 kr ( tilbud) hos Harald Nyborg så er det ikke særligt dyrt at udskifte løbende .
Vi bruger dem med 9 V blok batteri , som kan oplades ..

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hej tak for svar.
jeg prøvede med at sætte ild i en træpind og holde den i nærheden. der kom godt nok lyd i den. Spørgsmålet er om det er hurtigt nok. De brugte batterier bruger jeg i mine multimetre der er rigeligt strøm på til lang til der, efter at alarmen har indikeret at den vil ha et nyt.Jeg tror nok at det er de gamle med radioaktivt stof. Men hvis I mener at dem fra harald nyborg er gode nok så vil jeg da købe nogle nye når jeg kommer der næste gang.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis