byg loft gulv

Hej alle sammen..

Jeg skal til at bygge gulv på mit hus men hvordan gør man der er et Gammel gulv som den tidliger ejer har lagt nogle lægter på tværs og så lagt isolering på jeg tro ide var at det så var klar til at lige gulv på.. min tanke var /er at man på de lægter kunne lægge krysfiner plader men nu er der en ny tanker hvad så med knirke lyde??? hjælp??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bare For vi snakker samme sprog: lægterne er spær. Når du har strippet ned til dem, må du finde en retskinne eller en snor og checke hvor lige de spær er. Både på langs - om de er sunket et sted eller bøjer opad og om de ligger i vatter - og på tværs, for at checke vatter den vej. Er der store udsving, skruer du en REGLAR på siden og op og ned med kiler. Jo tykkere gulvfiner, du kan få plads til, jo større er chancen for at det bliver stabilt. Skru pladerne med 30 cm afstand.
go arbejdslyst.

 

Der kommer ikke knirkelyde hvis du skruer det sammen. De lyde hører sammen med gulvbrædder der var sømmet fast. Søm går løse med tiden og den lille bevægelse der kan forekomme giver lyde fra sig.
Ret skinne og snor kan bruges men en billig laser nivellerings apparat er at foretrække. Den stilles et tilfældig sted og der måles fra stregen ned til lægter. Der hvor der er det mindste mål er det højeste sted, og lægter kiles under så de alle har samme mål.
Men hvis vi misforstår det hele så indsæt et billede det siger meget mere end ord.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis