Fjerne underskab i køkken inden installation af vaskemaskine

Jeg skal have installeret en vaskemaskine og skal have fjernet et underskab inden da. De tidligere lejere har også haft vaskemaskine (der er lavet strøm og vand til det i skabet ved siden af) men skabet er “desværre” blevet reetableret. Jeg har kunnet finde torx-skruer på bagbeklædningen og i siderne, som jeg har skruet ud, men skabet sidder stadig fast. Er det fordi det sidder i spænd? Der er ikke skruer i naboskabet ind til det element jeg vil have ud.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skabet kan godt sidde i spænd. Prøv at fjerne sokkelfronten og sidestykket i højre side.
Og dobbelt tjek om der sidder skruer skjult i hullerne til hyldebærerne.
Tak for svarene 😊 der er ingen skruer op i bordpladen

Jeg ved ikke hvordan man fjerner en sokkelfront. Men den sidder løs. Er bare bange for at ødelægge den. Det ser ud til at den er fuget med silikone. Undskyld de dumme spørgsmål. Er ikke handy! 
Du bør kunne skære fugerne over med en hobbykniv. Du burde kunne få fat i overkanten af sokkelfronten og trække den fra, når du har fjernet sidestykket som sidder mellem skabet og væggen i højre side. Ellers plejer jeg selv at bruge et mini koben.
Du skal også tjekke naboskabe om der skulle sidde en skrue eller 2 ind derfra. Så kan du jo banke bagfra på den 10 cm plade der sidder i toppen. Det skal være ude ved siderne, og du kan se om enaf siderne giver sig så er den da fri.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak til alle. Efter at have fået sokkelfronten af blev det nemmere. Så det lykkes 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis