Benzin e5 kontra e10. Hvad nu?

Hej med jer,

Min kære Fiat Stilo er ikke godkendt til den nye e10 benzin, Er der andre med samme problem? Har slet ikke kunnet finde e5 i dag, da jeg var på tanken. Og blyfri 98 findes ikke mere. Hvad gør man egentlig her?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min polo fsi fra 2003 kan heller ikke tåle e10. Som jeg har forstået det så er der kun  5% etanol i feks ok-s oktan 100. Hvad andre mærker har er jeg ikke bekendt med. Det bliver lidt dyere, men det e der jo ikke noget at gøre ved.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nicholas Efternavn. Puntoen skulle være klar til e10. Den står i hvert fald ikke på den liste over Fiat modeller, der ikke er klargjort til det :-)
Kovas. Som jeg kan finde ud af det lige nu, er det kun OK, der har oktan 100. Det er dyrere, det går nok. Det er mere det der med, at man ikke gider for meget besvær, hvis man er ude at køre langt og pludselig skal finde en specifik tank for at tanke :-)
Nicholas Efternavn
Hvis din Punto er en 1,8 188, er den ikke glad for e10, ser jeg nu. https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-content/uploads/2019/11/Tjekliste-E10-biler-og-motorcykler.pdf
Jeg synes også at det er underligt at man ved en google søgning ikke kan finde andre  ok det siger at deres oktan 100 er med e5.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
flymale skrev den 04-01-2020 17:41:51

Nicholas Efternavn
Hvis din Punto er en 1,8 188, er den ikke glad for e10, ser jeg nu. https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-content/uploads/2019/11/Tjekliste-E10-biler-og-motorcykler.pdf

 Jah, men jeg har ikke fundet en tank med E5 i området :(

udover det så er det en elendig bil alligevel ;-)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
nicolas er der ikke en OK tank i nabolaget? Har ikke tjekket det, men tror at Shell-sV-Power er en 98oktan som også er e5. Men kommer kun på Shell når jeg skal hente GLS.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der står E10 på den lokale OK+ tank.
Nu har den kørt 700Km uden problemer, det er sefølgelig ikke en garanti for den klare skærene

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Det skal være ok 100oktan den er e5 her i Løgstør.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Her sakset fra q8  Er din bil derimod på listen,  er den ikke godkendt til at køre på E10, men du kan fortsat tanke GoEasy Extra E5, som vil være tilgængeligt på langt de fleste Q8-stationer og F24-anlæg. Begge benzinprodukter vil være markeret med henholdsvis E5 og E10 på standeren, så du kan være sikker på, at du tanker det rigtige produkt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis