Terrasse vask

Hej Lav det selv’ere
Efter lang tid, er jeg tilbage med et nyt spørgsmål. Mig og kæresten er flyttet i rækkehus hvor der er en lille terrasse bag uden. Belagt med cement fliser. De er selvfølgelig lidt ramt af tidens tand, både med mos, alger og generelt skidt. Har en Nilfisk højtryksrenser og overvejer anskaffelse af en patio cleaner til den. Så jeg selv kan rense dem.
​Har efterhånden læst en dem om emnet, nogle mener terrassen tager skade ved det, andre ikke. Hvad er
holdningen til det her? Og er der nogen anbefalinger af efterbehandling til fliserne så de ikke blive grønne igen lige efter

Vh Brian 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke imprægnerede dine fliser med Kaustisk Soda, men det er effektiv. Du må gerne vaske dem i det og hvis du glemmer at skylle efter har du opnået det du vil uden at det er ulovlig. Fliser får den meget basiske overflade som der oprindelig var i betonen. Det slår det grønne ihjel og du kan vaske det væk et par uger efter iblødsætning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er også en mulighed. Men du kan også vaske dem med den børste renser der hører til Nilfisk højtryks renser. Bagefter giver du dem noget algerens som købes på byggemarked.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan rense dine fliser med en patiocleaner. Den er ret skånsom mod dine fliser i forhold til en almindelig højtryksspulestråle direkte på.
Bagefter kan du imprægnere dine fliser med fx Nilfisk Fliseimprægnering som denne https://www.bauhaus.dk/nilfisk-flise-impraegnering-2-5-l

Jeg gav vores terrasse samme tur sidste år og den ser stadig ny ud. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio
Super. Tak.Lyder som den nemmeste løsning. Så vil jeg prøve. 😃har allerede skumpistolen. Dog i en lidt bedre version end den Nilfisk har. Hvad med fugerne? Kan se på nogle af videoerne at fugerne er ret åbne bagefter. Fyldte du ekstra fugesand i efter behandlingen? 
BTA Handyman skrev den 04-01-2020 19:25:27

Hvad med fugerne? Kan se på nogle af videoerne at fugerne er ret åbne bagefter. Fyldte du ekstra fugesand i efter behandlingen?

Ja, jeg købte nogle poser sand, som jeg fejede ud efterfølgende.  


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis