Fundament skillevæg (stabiliserende?)

Hej LDS

Jeg er i gang med at grave ud til gulvvarme. Jeg er nu nået til opbrydning langt kanterne af skillevægge (halvsten). Jeg har hugget cirka 1 meters penge (der er stadig beton på bag væg) og gravet for at konstatere at der ikke er fundament/understøbt. Mit spørgsmål går så på om vægge der ikke har fundament kan være stabiliserende? De 2 muligheder jeg ser er enten at:

1. Fjerne skillevægge af halvsten og mure op på ny efter betongulv
2. Få en mure til at støbe fundament og udlægge 1 stk leca blok under med ekspanderende mørtel og murpap.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i mht. punkt 1 og 2?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
18372 7480
Det er ret dyrt at udskifte skillevægge. De indeholder sikkert diverse installationer som så skal gen etableres. Du graver ned i 40 eller 60 cm dybde under skillevæg på højst 1 m bredde og murer op derfra med 2 eller 3 stk 20 cm lecablokke ( Husk forbandt ) . Så lader du 2 m stå og kan igen grave ud på højst 1 m bredde og mure op der. Du behøver ikke ekspanderende beton, blot skubbe mørtel fast ind under skillerum med fugeske. 2 dage efter kan du grave ud på højst 1 m bredde ved den ene side af dine understøbninger. Efter yderligere 2 dage tager du det sidste stykke.
Husk at der skal murerpap ind i øverste fuge.
I mellemtiden kan du godt trille noget jord ud fra midten i rummet, bare du ikke kommer nærmere muren end 0,5 m i overflade og 0,75 cm nede i dybden på den del som skal støtte muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis